MI ws. artykułu "Gazety Wyborczej" (komunikat)

...

04.06. Warszawa - Biuro Informacji i Promocji Ministerstwa Infrastruktury informuje:

W związku z dzisiejszym artykułem red. Andrzeja Kublika Drogi będą. Kiedyś, jaki ukazał się w Gazecie Wyborczej, informujemy, że:

Lista indykatywna dla Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko powstała w 2007 r. jako wykaz tytułów inwestycji możliwych do realizacji w ramach Programu.

Są to opisy projektów wraz z symulacją kosztów ich realizacji, umożliwiające prognozę zadania i jego kosztów na dzień sporządzenia listy.

Okres realizacji inwestycji z listy PO IiŚ przypada na lata 2008 - 2015 co oznacza, że każde zadanie jest aktualizowane co do zakresu oraz kwoty w procedurze przetargowej, której celem jest wyłonienie wykonawcy. Przetargi mogą być organizowane do końca 2013 roku. Z zestawienia dat oraz listy PO IiŚ 2007 i terminu przetargu na poszczególne zadania inwestycyjne wynika okres, w którym uległy zmianie poszczególne parametry projektu.

Procedura listy indykatywnej została ustalona w założeniach Programu Operacyjnego IiŚ i jest zgodna z praktyką obowiązującą w UE. Ministerstwo Infrastruktury przygotowuje przetargi na poszczególne zadania, aktualizuje dane zgłaszane uprzednio w ramach listy indykatywnej. Umowy o dofinansowanie zawierane są za pośrednictwem Centrum Unijnych Projektów Transportowych i przekazywane do MRR. Określają one ostateczne parametry wykorzystania środków unijnych i są podstawą do ich rozliczenia w przyszłości.

Ponadto informujemy, że nie istnieje ryzyko niepełnego wykorzystania środków unijnych dostępnych dla sektora transportu w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Przygotowanie wniosków o dofinansowanie i ich składanie do Centrum Unijnych Projektów Transportowych zostało znacznie przyspieszone, czego efektem jest stale rosnąca liczba umów o dofinansowanie i poziom kontraktacji środków.

Najwyższe tempo wdrażania mają działania drogowe, w których beneficjentem jest GDDKiA. Z aktualnych prognoz wynika, że większość środków unijnych zostanie wykorzystana do końca 2012 roku, a więc na 3 lata przed końcem okresu kwalifikowania wydatków. W części drogowej zakładana jest ponadto wysoka nadkontraktacja, co minimalizuje ryzyko niewykorzystania środków.

W 2009 r. dla MI ustalony został cel certyfikowania do KE 2 mld zł. Do końca 2009 r. MI certyfikowało wydatki kwalifikowane w wysokości 3 765,88 mln zł, czyli wykonało plan w ponad 188 proc.

Wnioski o dofinansowanie

W ramach procesu aplikowania o środki unijne w PO IiŚ do chwili obecnej złożono do CUPT 73 wnioski o dofinansowanie dla projektów indywidualnych o wartości całkowitej projektów 76 mld zł, wartości dofinansowania (koszty kwalifikowane) 53,5 mld zł, w tym wkład UE - 43,9 mld zł, w tym:

27 wniosków o dofinansowanie dla projektów transportu drogowego (w ramach działania 6.1, 6.2 i 8.2) o wartości całkowitej projektów 53,6 mld zł, wartości dofinansowania (koszty kwalifikowane) 48,4 mld zł, w tym wkład UE - 40,6 mld zł.

Umowy o dofinansowanie

Do chwili obecnej Ministerstwo Infrastruktury podpisało 45 umów o dofinansowanie dla projektów indywidualnych i konkursowych PO IiŚ o wartości całkowitej 23,7 mld zł, wartości dofinansowania (koszty kwalifikowane) 17,4 mld zł, w tym wkład UE - 15 mld zł:

- dla projektów drogowych indywidualnych - 12 umów o dofinansowanie; wartość całkowita tych projektów wynosi 18,3 mld zł, wartości dofinansowania (koszty kwalifikowane) 16,9 mld zł, w tym wkład UE 14,4 mld zł,

- dla projektów konkursowych - 24 umowy o dofinansowanie; wartość dofinansowania z UE 502,74 mln zł, w tym na projekty drogowe 332,6 mln zł.

Wartość umów podpisanych z wykonawcami na roboty budowlane / usługi

Do chwili obecnej wartość umów zawartych z wykonawcami na roboty budowlane i usługi w ramach PO IiŚ wynosi ponad 40 mld zł.

Wnioski o płatność złożone do CUPT

Wydatki kwalifikowane we wnioskach o płatność złożonych dotychczas do CUPT wynosi 5,8 mld zł. Kwota refundacji z KE wynosi 3,51 mld zł.

UWAGA: Komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi wyłączną i pełną odpowiedzialność za jego treść. (PAP)

kom/ ral/ wkr/

Źródło artykułu:
Wybrane dla Ciebie
Palenie liśćmi na działce. Oto co mówi prawo
Palenie liśćmi na działce. Oto co mówi prawo
Sprawdzili 900 schronów. Żaden nie spełnia wymogów
Sprawdzili 900 schronów. Żaden nie spełnia wymogów
Spędziła kilka godzin na SOR-ze w USA. Oto rachunek
Spędziła kilka godzin na SOR-ze w USA. Oto rachunek
Alarmujące dane ZUS. Coraz więcej zwolnień L4 z kodem "C"
Alarmujące dane ZUS. Coraz więcej zwolnień L4 z kodem "C"
Płacą do 70 zł/h. Praca tuż przy granicy z Polską
Płacą do 70 zł/h. Praca tuż przy granicy z Polską
Przez 9 lat brał zasiłki na fikcyjnych bezdomnych. Wyłudził 2,8 mln zł
Przez 9 lat brał zasiłki na fikcyjnych bezdomnych. Wyłudził 2,8 mln zł
Szukają Polaków do pracy w warsztacie. Płacą 4 tys. zł tygodniowo
Szukają Polaków do pracy w warsztacie. Płacą 4 tys. zł tygodniowo
To koniec znanej księgarni w Poznaniu. Wyprawili stypę
To koniec znanej księgarni w Poznaniu. Wyprawili stypę
Ile kosztuje węgiel? Oto ceny w skupach przed szczytem sezonu
Ile kosztuje węgiel? Oto ceny w skupach przed szczytem sezonu
Nowe źródło zarobku dla handlarzy autami. Padł rekord
Nowe źródło zarobku dla handlarzy autami. Padł rekord
Fabryka "polskiej whisky" szuka inwestora. Jest warta 106 mln zł
Fabryka "polskiej whisky" szuka inwestora. Jest warta 106 mln zł
Słynna sieć restauracji w USA wstaje z kolan. Oto nowy plan
Słynna sieć restauracji w USA wstaje z kolan. Oto nowy plan