MIDAS - Zawarcie przez Mobyland Sp. z o.o. z Polkomtel S.A. umowy o świadczenie usług telekomunik...

MIDAS - Zawarcie przez Mobyland Sp. z o.o. z Polkomtel S.A. umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych na warunkach hurtowych oraz złożenie przez Polkomtel S.A. pierwszego zamówienia na usługi transmisji danych. (15/2012)

09.03.2012 | aktual.: 09.03.2012 16:18

| | KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | | | | | | | | | | |
| --- | --- | --- | --- | --- | --- | --- | --- | --- | --- | --- | --- |
| | | | Raport bieżący nr | 15 | / | 2012 | | | | | |
| | Data sporządzenia: | 2012-03-09 | | | | | | | | | |
| | Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | | |
| | MIDAS | | | | | | | | | | |
| | Temat | | | | | | | | | | |
| | Zawarcie przez Mobyland Sp. z o.o. z Polkomtel S.A. umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych na warunkach hurtowych oraz złożenie przez Polkomtel S.A. pierwszego zamówienia na usługi transmisji danych. | | | | | | | | | | |
| | Podstawa prawna | | | | | | | | | | |
| | Art. 56 ust. 1 pkt 1 Ustawy o ofercie - informacje poufne | | | | | | | | | | |
| | Treść raportu: | | | | | | | | | | |
| | Zarząd NFI Midas S.A. ("Fundusz") informuje, iż w dniu 9 marca 2012 roku otrzymał od spółki zależnej Funduszu - Mobyland Sp. z o.o. ("Mobyland" lub "Strona"), zawiadomienie o zawarciu przez Mobyland, w dniu 9 marca 2012 roku, z Polkomtel S.A. ("Polkomtel", lub "Strona", a łącznie z Mobyland także jako "Strony") umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych na warunkach hurtowych ("Umowa"). Umowa została zawarta w związku z listem intencyjnym podpisanym przez Mobyland i Polkomtel ("List Intencyjny"), o którym Fundusz informował w raporcie bieżącym nr 84/2011 z dnia 29 listopada 2011 r. W ramach Umowy, w dniu 9 marca 2012 r., zostało przyjęte przez Mobyland, złożone przez Polkomtel, pierwsze zamówienie na usługi transmisji danych w wysokości 11 milionów GB, za łączną kwotę 101,7 mln zł netto. W Umowie Mobyland i Polkomtel ustalili: (i) warunki współpracy w zakresie zapewniania Polkomtel dostępu do publicznej ruchomej sieci telekomunikacyjnej eksploatowanej przez Mobyland w Polsce obejmującej wszystkie
wykorzystywane lub gotowe do wykorzystania przez Mobyland w danym czasie do świadczenia usług telekomunikacyjnych stacje bazowe ("Sieć Mobyland") oraz (ii) warunki świadczenia przez Mobyland na rzecz Polkomtel szczegółowo określonych w Umowie usług transmisji danych w technologii LTE oraz technologii WCDMA, na potrzeby świadczenia przez Polkomtel usług telekomunikacyjnych dla: (i) podmiotów korzystających z publicznie dostępnej usługi telekomunikacyjnej świadczonej przez Polkomtel lub żądających świadczenia takiej usługi, zalogowanych w Sieci Mobyland i korzystających z usług telekomunikacji ruchomej świadczonych przez Polkomtel za pośrednictwem Sieci Mobyland w oparciu o usługę transmisji danych; oraz (ii) podmiotów korzystających z publicznie dostępnej usługi telekomunikacyjnej świadczonej przez innego niż Polkomtel przedsiębiorcy telekomunikacyjnego lub żądających świadczenia takiej usługi, zalogowanych w Sieci Mobyland i korzystających z usług telekomunikacji ruchomej świadczonych przez tego
przedsiębiorcę w oparciu o usługi hurtowe nabywane od Polkomtel lub nabywane hurtowo od danego przedsiębiorcy w oparciu o odsprzedaż usług hurtowych Polkomtel, które są świadczone przy wykorzystaniu usług nabywanych przez Polkomtel od Mobyland na podstawie Umowy (łącznie "Abonenci Polkomtel"). Zgodnie z Umową, Polkomtel może w każdym czasie złożyć Mobyland zamówienie na usługi transmisji danych ("Zamówienie"). Minimalna wielkość każdego Zamówienia wynosi 1 milion GB. Każde Zamówienie będzie składane w wielkości odpowiadającej wielkości minimalnej (1 milion GB) lub jej wielokrotności. Okres wykorzystania każdego Zamówienia wynosi 36 miesięcy kalendarzowych od dnia jego wejście w życie ("Okres Zamówienia"). W przypadku, gdy w danym czasie Polkomtel przysługuje prawo do korzystania z usługi transmisji danych w ramach kilku Zamówień, wówczas świadczone przez Mobyland usługi traktowane będą w pierwszej kolejności jako usługi w ramach Zamówienia, którego Okres Zamówienia upływa najszybciej. Strony mogą w każdym
czasie uzgodnić przedłużenie okresu wykorzystania danego Zamówienia. Zamówienie wiąże Mobyland od chwili jego przyjęcia. Mobyland nie odmówi przyjęcia Zamówienia, chyba że Zamówienie zostało złożone na więcej niż 51 milionów GB w danym okresie rocznym (rozumianym jako okres od 9 marca 2012 r. do 31 marca 2013 r. lub okres każdych kolejnych 12 miesięcy (łącznie "Okres Roczny"))
i jednocześnie Mobyland nie będzie miał technicznej możliwości jego zrealizowania. Mobyland przyjmie Zamówienie lub, w przypadku, o którym mowa w zdaniu poprzednim, poinformuje Polkomtel o braku technicznej możliwości jego zrealizowania, w terminie 5 dni roboczych od daty jego złożenia. W przypadku braku odmowy przyjęcia Zamówienia w ww. terminie, Zamówienie uznaje się za przyjęte z upływem ostatniego dnia terminu na jego przyjęcie. Wynagrodzenie należne Mobyland za usługi transmisji danych objęte danym Zamówieniem ustalane będzie w oparciu o ustalone w Umowie stawki rozliczeniowe. Podstawowa wysokość tych stawek zależna jest od
wielkości danego Zamówienia i wynosi maksymalnie 0,036 zł netto za 1 MB, a minimalnie 0,00477 zł netto za 1 MB. Strony uzgodniły przy tym jednak, że w zależności od wielkości Zamówień przyjętych lub uznanych za przyjęte w każdym Okresie Rocznym, Mobyland udzieli Polkomtel dodatkowych upustów w zakresie tych stawek, przy czym łączna wartość upustów nie przekroczy 25 % wartości takich Zamówień. Płatności za każde Zamówienie dokonywane będą przez Polkomtel miesięcznie, w co najmniej 12 równych ratach. W przypadku gdy w danym okresie rozliczeniowym dla całości lub części usług transmisji danych nie będzie obowiązywało żadne Zamówienie, wówczas Polkomtel, nie później niż w terminie 30 dni od wezwania Mobyland, złoży odpowiednie Zamówienie, które obejmować będzie takie usługi w danym okresie, a Mobyland nie odrzuci takiego Zamówienia. Ponadto, Strony uzgodniły w Umowie, że Polkomtel zapłaci Mobyland wynagrodzenie ryczałtowe za ruch zrealizowany w Sieci Mobyland na potrzeby testów komercyjnych usług transmisji
danych, na podstawie Listu Intencyjnego, w wysokości 500 tys. zł w ciągu 7 dni od dnia zawarcia Umowy. Mobyland zobowiązał się dołożyć należytej staranności, aby zapewnić jakość i dostępność usług transmisji danych określonych w Umowie w zakresie wynikającym z rzeczywistego zapotrzebowania Polkomtel na te usługi, ale nie mniejszym niż wynikającym z przyjętych prognoz Polkomtel i nie mniejszej niż wynikającej ze złożonych przez Polkomtel i przyjętych przez Mobyland Zamówień na daną wielkość usług transmisji danych (w przypadku składania takich Zamówień). Mobyland zobowiązał się umożliwić Polkomtel korzystanie w każdym czasie z usług transmisji danych w technologii LTE oraz technologii WCDMA, w obu przypadkach realizowanej w oparciu o radiową sieć dostępową Mobyland (w jej aktualnym w danym czasie zasięgu geograficznym). Udzielanie dostępu do Sieci Mobyland w zakresie kolejnych stacji bazowych będzie następowało, wedle Umowy, niezwłocznie po ich uruchomieniu, na zasadach takich samych jak udzielanie dostępu do
stacji bazowych uruchomionych na dzień zawarcia Umowy. Ponadto, Mobyland zobowiązał się dołożyć wszelkich starań aby: a) uwzględniać, zgłaszane przez Polkomtel, potrzeby w planowaniu pokrycia zasięgiem geograficznym Sieci Mobyland kolejnych Obszarów lub ich części oraz planowania pojemności Sieci Mobyland, z zastrzeżeniem, iż w roku 2012 wyłącznie w przypadku, gdy zgłoszenia Polkomtel nie będą kolidowały z planem budowy Sieci Mobyland na ten rok w taki sposób, że uniemożliwią jego zrealizowanie, b) uwzględniać prognozy Polkomtel w procesie planowania rozwoju Sieci Mobyland, c) Sieć Mobyland niezbędna do świadczenia usług na rzecz Polkomtel była systematycznie rozbudowywana z uwzględnieniem potrzeb wynikających ze wzrostu zapotrzebowania na usługi telekomunikacyjne Polkomtel. d) wykorzystanie pojemności Sieci Mobyland przez inne podmioty nie powodowało degradacji jakości usług transmisji danych świadczonych na rzecz Polkomtel na podstawie Umowy. Polkomtel będzie uprawniony do odsprzedaży usług transmisji
danych nabywanych od Mobyland na podstawie Umowy, o ile Mobyland wyrazi zgodę na taką odsprzedaż danemu, indywidualnie wskazanemu podmiotowi. Wymóg uzyskania zgody Mobyland na odsprzedaż wygasa z dniem 30 czerwca 2014 r., jak również nie dotyczy określonych w Umowie szczególnych przypadków. Umowa została zawarta na okres 5 lat. Jeżeli na co najmniej 2 lata przed upływem tego okresu żadna ze Stron nie zgłosi zamiaru zakończenia współpracy z jego upływem, Umowa ulega automatycznemu przedłużeniu na kolejny okres 5 lat. Jeżeli na co najmniej 2 lata przed upływem tego kolejnego okresu 5-letniego żadna ze Stron nie zgłosi zamiaru zakończenia współpracy z jego upływem, Umowa po zakończeniu tego drugiego 5-letniego okresu przekształca się w Umowę zawartą na czas nieokreślony. Po przekształceniu Umowy w zawartą na czas nieokreślony Umowa może zostać wypowiedziana przez każdą ze stron z zachowaniem 24-miesięcznego okresu wypowiedzenia. Umowa może zostać rozwiązana w następujący sposób: 1) na mocy porozumienia Stron,
2) bez zachowania terminu wypowiedzenia przez Polkomtel w przypadku wydania prawomocnej decyzji Prezesa UKE uchylającej decyzję dotyczącą rezerwacji częstotliwości wskazanych w Umowie lub zmieniającą każdą z rezerwacji częstotliwości oddzielnie albo obie w sposób uniemożliwiający lub ograniczający Mobyland realizację Umowy, 3) bez zachowania terminu wypowiedzenia przez Polkomtel, w przypadku ograniczenia lub utraty uprawnienia do korzystania przez Mobyland z częstotliwości wskazanych w Umowie na podstawie umów zawartych z Aero2 Sp. z o.o. i CenterNet S.A. lub z infrastruktury sieciowej na podstawie umowy zawartej z Aero2, 4) bez zachowania terminu wypowiedzenia przez Polkomtel, w przypadku wykorzystania jakichkolwiek danych o Abonentach Polkomtel, uzyskanych przez Mobyland w związku z realizacją Umowy, dla jakichkolwiek celów innych niż wykonywanie Umowy lub ujawnienia takich danych, inaczej niż zgodnie z właściwymi przepisami prawa, 5) przez każdą ze Stron, w przypadku naruszenia istotnych warunków Umowy
przez drugą Stronę, poprzez złożenie wypowiedzenia w formie pisemnej z zachowaniem co najmniej 6-miesięcznego okresu wypowiedzenia, jeżeli druga Strona nie usunęła takiego naruszenia w terminie 30 dni roboczych od daty wezwania do jego usunięcia, 6) bez zachowania terminu wypowiedzenia przez Polkomtel, w przypadku gdy Mobyland, w sposób sprzeczny z Umową, z przyczyn oddziaływujących na Abonentów Polkomtel lub ruch do/od Abonentów Polkomtel, nie będzie świadczył usług transmisji danych w technologii LTE przez okres co najmniej 72 kolejnych godzin lub w technologii WCDMA przez okres co najmniej 120 kolejnych godzin, uniemożliwiając Polkomtel świadczenie usług w Sieci Mobyland w tej technologii dla co najmniej 20% Abonentów Polkomtel korzystających lub chcących korzystać z takich usług w tej technologii, 7) z zachowaniem co najmniej 6 miesięcznego terminu wypowiedzenia przez Mobyland, w przypadku przejęcia kontroli nad Polkomtel przez konkurencyjnego operatora telekomunikacyjnego (przy czym pojęcia "przejęcia
kontroli i "konkurencyjnego operatora" zostały zdefiniowane w Umowie), pod warunkiem złożenia wypowiedzenia w formie pisemnej w terminie 3 miesięcy od takiego przejęcia kontroli. Jeżeli Umowa wygaśnie (na skutek upływu okresu jej obowiązywania, jeżeli nie została przedłużona na kolejny okres) albo zostanie rozwiązana przez którąkolwiek ze Stron na skutek wypowiedzenia złożonego przez Stronę w zwykłym trybie, w obu przypadkach, lub zostanie rozwiązana na skutek wypowiedzenia złożonego wskutek zmian niezależnych od Polkomtel, przed upływem okresu, na który złożone zostało dane Zamówienie, wówczas Mobyland zobowiązany będzie do świadczenia usług w ramach przyjętych i niezrealizowanych w pełni wszystkich Zamówień (w zakresie w jakim zostały one opłacone) w okresie ich wykorzystania, zgodnie z Umową, do czasu całkowitego wykorzystania przez Polkomtel wielkości usług transmisji danych określonych w ramach Zamówień lub upływu okresu ich wykorzystania zgodnie z Umową (zależnie co nastąpi wcześniej). Jeżeli Umowa
zostanie rozwiązana przez Polkomtel przed upływem okresu, na który złożone zostało dane Zamówienie, z przyczyn innych niż dotyczące Polkomtel, wówczas: 1) Mobyland nie będzie uprawniony do wystawienia żadnej kolejnej faktury za usługi świadczone na podstawie Umowy po dniu złożenia oświadczenia Polkomtel o rozwiązaniu Umowy, 2) Mobyland nie będzie zobowiązany do dokonywania na rzecz Polkomtel zwrotu opłaconych zgodnie z Umową kwot Zamówień ani do dalszego świadczenia usług po dniu rozwiązania Umowy (w tym na skutek upływu okresu wypowiedzenia Umowy) w wyniku złożenia oświadczenia Polkomtel o rozwiązaniu Umowy; oraz 3) Polkomtel nie będzie zobowiązany do wnoszenia jakichkolwiek opłat z tytułu złożonych a nieopłaconych do końca Zamówień po dniu złożenia oświadczenia Polkomtel o rozwiązaniu Umowy. Jeżeli Umowa zostanie rozwiązana przez Mobyland przed upływem okresu, na który złożone zostało dane Zamówienie, z przyczyn dotyczących Polkomtel, wszystkie niezrealizowane w pełni Zamówienia wygasają z dniem
rozwiązania Umowy, wówczas: 1) Polkomtel będzie zobowiązany do wniesienia wszystkich opłat z tytułu złożonych a nie opłaconych do końca Zamówień; oraz 2) Mobyland nie będzie zobowiązany do dokonywania na rzecz Polkomtel zwrotu opłaconych zgodnie z Umową kwot Zamówień ani do dalszego świadczenia usług po dniu upływu okresu wypowiedzenia Umowy w wyniku złożenia oświadczenia Mobyland o rozwiązaniu Umowy. Umowa zawiera zapisy dotyczące kar umownych. Jeżeli Mobyland wykorzysta jakiekolwiek dane o Abonentach Polkomtel pozyskane w związku z realizacją Umowy w jakimkolwiek celu innym niż wykonywanie jego zobowiązań wynikających z Umowy lub ujawni je jakiejkolwiek osobie inaczej niż zgodnie z właściwymi przepisami prawa, Mobyland będzie zobowiązany do zapłaty na rzecz Polkomtel, na jego żądanie, kary umownej w wysokości 4.000 PLN, za każdy taki przypadek. Jeżeli łączny czas niedziałania Usługi Transmisji Danych na stacjach bazowych dla obu technologii łącznie w miesiącu kalendarzowym, określony w godzinach jako suma
czasów niedziałania Usługi Transmisji Danych na każdej stacji bazowej na której Usługa Transmisji Danych jest niedostępna ciągle przez co najmniej 60 minut w danym miesiącu kalendarzowym, będzie większy niż 3% iloczynu 16-krotności liczby średniomiesięcznej liczby stacji bazowych dla technologii LTE i WCDMA w oparciu o które realizowana jest Umowa w danym miesiącu kalendarzowym i liczby dni w tym miesiącu kalendarzowym, Mobyland będzie zobowiązany do zapłaty na rzecz Polkomtel, na jego żądanie, kary umownej w wysokości obliczonej zgodnie z zawartym w Umowie wzorem, z zastrzeżeniem że maksymalna wysokość kary umownej należnej Polkomtel za dany miesiąc kalendarzowy nie może przekroczyć 25% średniomiesięcznej wartości faktur VAT dla okresów rozliczeniowych, za które faktury VAT zostały wystawione zgodnie z Umową według stanu na dzień naliczenia kary umownej. Strony, po upływie okresu 6 miesięcy od daty zawarcia Umowy, zweryfikują opisane powyżej zasady naliczania kar umownych w powiązaniu z weryfikacją
przyjętych parametrów z zakresu poziomów jakości usuwania awarii i zapewniania jakości usług transmisji danych. Strony nie ponoszą odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania wynikające z Umowy spowodowane zdarzeniem o charakterze siły wyższej, w takim zakresie i takim czasie, w jakim to zdarzenie uniemożliwia realizację Umowy. | | | | | | | | | | |

RAPORT BIEŻĄCY
MESSAGE (ENGLISH VERSION)
INFORMACJE O PODMIOCIE
PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ

MESSAGE (ENGLISH VERSION)

RAPORT BIEŻĄCY
MESSAGE (ENGLISH VERSION)
INFORMACJE O PODMIOCIE
PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ

| | | NARODOWY FUNDUSZ INWESTYCYJNY MIDAS SA | | | | | |
| --- | --- | --- | --- | --- | --- | --- | --- |
| | | (pełna nazwa emitenta) | | | | | |
| | | MIDAS | | Finanse inne (fin) | | | |
| | | (skrócona nazwa emitenta) | | (sektor wg. klasyfikacji GPW w W-wie) | | | |
| | | 00-660 | | Warszawa | | | |
| | | (kod pocztowy)
| | (miejscowość) | | | |
| | | ul. Lwowska | | 19 | | | |
| | | (ulica) | | (numer) | | | |
| | | 22 249 83 10 | | 22 249 83 13 | | | |
| | | (telefon) | | | (fax) | | |
| | | biuro@midasnfi.pl | | www.midasnfi.pl | | | |
| | | (e-mail) | | | (www) | | |
| | | 525-10-06-698 | | 010974600 | | | |
| | | (NIP) | | | (REGON) | | |

RAPORT BIEŻĄCY
MESSAGE (ENGLISH VERSION)
INFORMACJE O PODMIOCIE
PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ

PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
Data Imię i Nazwisko Stanowisko/Funkcja Podpis
2012-03-09 Maciej Kotlicki Członek Zarządu
2012-03-09 Krzysztof Adaszewski Członek Zarządu

RAPORT BIEŻĄCY
MESSAGE (ENGLISH VERSION)
INFORMACJE O PODMIOCIE
PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)