Mieli zwalniać, teraz zatrudniają. W Niemczech płacą 14 tys. zł
Podczas gdy inne koncerny motoryzacyjne redukują etaty, Volkswagen Automobile w Berlinie i Poczdamie ogłasza rekrutację. Firma oferuje konkurencyjne wynagrodzenia rzędu 14 tys. zł i liczne benefity, chcąc przyciągnąć zarówno doświadczonych specjalistów, jak i nowicjuszy.
"Fakt" zwraca uwagę na dość wyjątkowy moment poszukiwania nowych pracowników, ponieważ obecnie inne firmy motoryzacyjne w Europie tną etaty.
Wśród nich jest m.in. Daimler Truck/Mercedes-Benz Trucks, gdzie ogłoszono redukcję 5 tys. miejsc pracy w niemieckich zakładach. Z kolei Ford planuje zwolnienie 15 proc. europejskiej załogi, a Renault zmniejszy zatrudnienie w fabryce vanów we Francji o 300 osób.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Tłumy ruszyły po kebaby Podolskiego. Byliśmy na otwarciu
Volkswagen szuka ludzi do pracy. Kusi benefitami
Volkswagen szuka m.in. mechatroników, blacharzy, pracowników recepcji serwisowej oraz doradców serwisowych. Podkreśla, że mogą zgłaszać się zarówno specjaliści w swoim fachu, jak i osoby bez doświadczenia.
Oferty pracy pojawiły się na portalach takich jak jooble.org oraz na Facebooku, co zwiększa ich dostępność dla potencjalnych kandydatów.
Firma oferuje wynagrodzenia od 2900 do 3150 euro miesięcznie brutto, czyli ok. 12,5 do 14 tys. zł. Dodatkowo pracownicy mogą liczyć na trzynastą pensję oraz do 30 dni urlopu rocznie. Volkswagen kusi także krótszym tygodniem pracy, wynoszącym 36 godzin.
Pracownicy mogą liczyć też na dopłaty do prywatnego ubezpieczenia emerytalnego, dofinansowanie biletu miejskiego oraz leasing rowerowy. Dodatkowo, firma oferuje dofinansowanie karty sportowej, co umożliwia korzystanie z siłowni i basenów.
Zwrot ws. zamknięcia fabryk Volkswagena
Przypomnijmy, że jeszcze w ubiegłym roku Volkswagen przeprowadził dużą restrukturyzację. Po 70 godzinach negocjacji, które były najdłuższe w 87-letniej historii firmy, Volkswagen osiągnął porozumienie ze związkami zawodowymi w grudniu 2024 r.
Umowa zakłada m.in. utrzymanie wszystkich zakładów i gwarancję zatrudnienia do 2030 r. (bez przymusowych zwolnień). Jednocześnie VW planuje likwidację ponad 35 tys. miejsc pracy.
- Chociaż istnieją ustępstwa w ramach układu zbiorowego, które wykraczają poza miesięczny dochód, to równoważy je zachowanie wszystkich miejsc pracy, osiągnięte dzięki solidarności; nowe bezpieczeństwo zatrudnienia do końca 2030 r. i - co nie mniej ważne - pewność dla zarządu, że zmiany w Volkswagenie wbrew woli pracowników są skazane na niepowodzenie - podkreśliła Daniela Cavallo, przewodnicząca rady zakładowej VW.
Do czerwca 2025 r. 20 tys. pracowników podpisało porozumienia o dobrowolnym odejściu z pracy. Portal fortune.com donosi, że większość odchodzących pracowników skorzystała z wcześniejszych emerytur (2/3 osób rezygnujących z pracy).