Ministerstwo Gospodarki wspiera promocję polskich firm budowlanych
Polskie firmy budowlane mogą starać się o dofinansowanie udziału m.in. w konferencjach i targach w Arabii Saudyjskiej, Czechach, Kazachstanie, Maroku, Niemczach, Rosji, Szwecji, w Polsce i na Ukrainie. Program opracowało Ministerstwo Gospodarki.
10.07.2012 | aktual.: 10.07.2012 16:25
Branżowy Program Promocji Budownictwa resortu gospodarki ma wspierać udział polskich przedsiębiorców w zagranicznych i krajowych imprezach promocyjnych, m.in. w targach, misjach gospodarczych, konferencjach i spotkaniach biznesowych.
- To pierwszy program dofinansowany z Unii Europejskiej, który od samego początku jest w pełni kreowany z przedsiębiorcami - powiedziała we wtorek podczas konferencji wiceminister gospodarki Ilona Antoniszyn-Klik.
Program będzie realizowany przez Konsorcjum Polskie Budownictwo, w którego skład wchodzą: Krajowa Izba Gospodarcza, Polska Izba Przemysłowo-Handlowa Budownictwa, Interservis Biuro Targów oraz ASM Centrum Badań i Analiz Rynku.
Program ma zakończyć się do 31 marca 2015 r., nabór wniosków o dofinansowanie już się rozpoczął.
Uczestnik programu musi pokryć 100 proc. kosztów udziału w wybranym zdarzeniu promocyjnym, by otrzymać - po zakończeniu imprezy - zwrot 75 proc. tzw. kwalifikowanych kosztów udziału, ale łącznie nie więcej niż równowartość 200 tys. euro w ciągu trzech latach.
Zdaniem dyrektora Polskiej Izby Przemysłowo-Handlowej Budownictwa Bogdana Porzęckiego fakt, że firma musi sama wyłożyć pieniądze, a dopiero potem dostaje ich zwrot, to słaby punkt programu. - Jeśli w grę wchodzi 200 tys. euro, to oznacza, że program jest kierowany nie do dużych, ale do małych i średnich firm. I właśnie te firmy mogą mieć kłopot z wyłożeniem pieniędzy z góry - powiedział PAP.
Branżowy Program Promocji Budownictwa jest częścią projektu Ministerstwa Gospodarki pod nazwą "Promocja polskiej gospodarki na rynkach międzynarodowych" w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Poddziałanie 6.5.1. Ma on na celu: poprawę wizerunku Polski i naszej gospodarki, poprawę dostępu do informacji o Polsce, wzrost inwestycji polskich przedsiębiorców na rynkach zagranicznych oraz wsparcie i pomoc w rozwoju eksportu w branżach gospodarki objętych projektem.
Program pomaga w promocji 15 wybranych branż, m.in. meblarskiej, jubilerskiej, IT, biotechnologicznej, farmaceutycznej, produkcji urządzeń górniczych, odzieżowej, obronnej oraz żywności.