Miraculum podpisała z Multicolor Distribution list intencyjny o połączeniu części handlowych
26.01. Warszawa (PAP) - Miraculum podpisała 25 stycznia 2012 r. list intencyjny z Grzegorzem Kosylem o połączeniu części sprzedażowo-marketingowo-logistycznej spółki Miraculum i...
26.01.2012 | aktual.: 26.01.2012 15:23
26.01. Warszawa (PAP) - Miraculum podpisała 25 stycznia 2012 r. list intencyjny z Grzegorzem Kosylem o połączeniu części sprzedażowo-marketingowo-logistycznej spółki Miraculum i części handlowej działalności prowadzonej przez Grzegorza Kosyla pod firmą Multicolor Distribution - poinformowała Miraculum w komunikacie. Spółka liczy, że rozmowy uda się sfinalizować przed końcem maja tego roku.
"Zgodnie z podpisanym listem intencyjnym, strony rozpoczęły ostateczne rozmowy mające na celu doprowadzenie do połączenia sprzedażowo-marketingowo-logistycznej spółki Miraculum i części handlowej działalności prowadzonej przez pana Grzegorza Kosyla pod firmą Multicolor Distribution. Forma prawna osiągnięcia wyżej opisanego celu zostanie ustalona w toku rozmów między stronami" - podała spółka w komunikacie.
Multicolor Distribution zajmuje się marketingiem, sprzedażą i dystrybucją kosmetyków do makijażu pod markami Joko i Virtual, które są produkowane w Joko Cosmetics E i G. Kosyl Sp.j.
Spółka podała, że intencją stron jest wypracowanie efektywnego modelu dystrybucji, zarządzania markami oraz polityki sprzedażowej, który ma na celu zwiększenie udziałów rynkowych wszystkich marek, które po dokonaniu transakcji wejdą w skład grupy kapitałowej Miraculum.
"W perspektywie krótkoterminowej transakcja pozwoli na rozwój przedsiębiorstw obu stron, Miraculum przez przyjętą strategię rozwoju w oparciu o nowe kategorie bez angażowania się w procesy produkcyjne, a pana Grzegorza Kosyla przez nowe inwestycje w technologie produkcji kosmetyków do makijażu, jakie posiada w spółce produkcyjnej" - podało Miraculum.
"W perspektywie długoterminowej celem spółki jest przede wszystkim wykorzystanie synergii potencjału sprzedażowego i marketingowego, który powstanie przez rozbudowę portfolio spółki o kategorie, których do tej pory nie posiadała" - podano.
W styczniowym wywiadzie dla PAP prezes Miraculum Monika Nowakowska mówiła, że Miraculum planuje w pierwszym półroczu 2012 roku dokonać fuzji powiększającej asortyment Miraculum o kosmetyki do makijażu i dzięki tej akwizycji przychody Miraculum mogą się podwoić w tym roku. W drugim półroczu 2012 roku Miraculum planuje zaś akwizycję spółki z asortymentem szamponów i produktów do stylizacji włosów.
Miraculum opracowuje i sprzedaje preparaty do pielęgnacji twarzy i ciała, preparaty do i po goleniu, depilacji, a także wyroby perfumeryjne dla kobiet i mężczyzn oraz kosmetyki do makijażu.(PAP)
bas/ ana/