Miraculum wstrzymuje zapowiadane przejęcia, stawia na rozwój organiczny
19.12. Warszawa (PAP) - Miraculum opracował nową strategię, w której wstrzymuje zapowiadane wcześniej akwizycje i stawia na rozwój organiczny. Nowy zarząd, z Dominikiem Śliwowskim...
19.12.2012 | aktual.: 19.12.2012 10:23
19.12. Warszawa (PAP) - Miraculum opracował nową strategię, w której wstrzymuje zapowiadane wcześniej akwizycje i stawia na rozwój organiczny. Nowy zarząd, z Dominikiem Śliwowskim na czele, chce zwiększyć efektywność operacyjną spółki poprzez m.in. dalszą optymalizację kosztów - podał Miraculum w komunikacie prasowym.
"W okresie spowolnienia gospodarczego Miraculum redefiniuje swoje cele strategiczne na najbliższe lata, stawiając na rozwój organiczny i wstrzymując zapowiadane wcześniej przejęcia. Kontynuuje także działania restrukturyzacyjne polegające na dostosowaniu infrastruktury, poziomu zatrudnienia oraz procesów logistycznych i magazynowania do wdrożonej strategii" - podała spółka.
Cytowany w komunikacie, Dominik Śliwowski, prezes Miraculum, dodał, że głównymi celami są obecnie poprawa rentowności operacyjnej oraz płynności finansowej spółki.
"Szukamy dalszych oszczędności, głównie w obszarach logistyki i administracji, pracujemy nad usprawnieniem procesu planowania i produkcji, skróceniem czasu windykacji należności, renegocjujemy umowy handlowe. Liczymy, iż te wielokierunkowe działania przyniosą docelowo kilkanaście procent oszczędności" - powiedział Śliwowski.
W komunikacie dodano, że w obszarze marketingu spółka pracuje nad uporządkowaniem portfolio produktów, wycofując kosmetyki o niskiej rentowności, które od dłuższego czasu notowały spadki sprzedaży. Koncentruje się także na poprawie jakości i dostępności asortymentu, bazując na posiadanych brandach. Ponadto strategia zakłada wprowadzenie nowych produktów.
"Chcemy dotrzeć do nowych, młodszych odbiorców" - powiedział Śliwowski.
Na początku listopada Dominik Śliwowski zastąpił na stanowisku prezesa Miraculum Monikę Nowakowską, odwołaną przez radę nadzorczą spółki.
Wcześniej, Miraculum skorygował w dół prognozę zysku ze sprzedaży na 2012 r. Podał, że wyniesie on 3,6 mln zł, a nie 4,1 mln zł, jak prognozował wcześniej.
Spółka podała, że czynnikami, które wpłynęły na obniżenie prognozy w zakresie wyniku na sprzedaży jest m.in. wzrost kosztów wsparcia sprzedaży, czy wyższe od pierwotnie zakładanych koszty restrukturyzacji i reorganizacji w okresie fuzji. (PAP)
jow/ jtt/