MŚ: Zmień nawyki na dobre, zmień klimat na lepszy

Otylia Jędrzejczak, Edyta Górniak i Szymon Majewski będą przekonywać Polaków, by w prosty sposób pomogli chronić klimat. Spoty telewizyjne zachęcające do proekologicznych zachowań z ich udziałem, będzie można zobaczyć od soboty.

Obraz
Źródło zdjęć: © Jupiterimages

Według badań zleconych przez Ministerstwo Środowiska, większość Polaków wie, że powinni żyć bardziej ekologicznie, ale tylko jedna trzecia z nas oszczędza wodę czy prąd. W spocie Otylia Jędrzejczak zachęca do oszczędzania wody, Edyta Górniak - zmniejszenia temperatury w mieszkaniu, a Szymon Majewski do wyłączenia zbędnego oświetlenia, urządzeń w trybie czuwania i wyjęcia ładowarek i zasilaczy z kontaktów.

- Pierwszy raz występując w tej reklamie dowiedziałem się, że ładowarka do komórki, która jest w kontakcie, też żre prąd. Myślałem, że jak nie ładuje, to tego prądu nie żre - mówił dziennikarzom Majewski. - O tym, że telewizor "na stendbaju+ (w trybie czuwania - PAP) żre prąd wiedziałem, ale że ładowarka - nie. Jak pomyślałem o mojej rodzinie, w której są cztery komórki i każda ładowarka zżera prąd, to mnie trochę głowa rozbolała - powiedział.

Jędrzejczak przekonywała, że oszczędzanie wody nie oznacza braku higieny. - Nie namawiamy oczywiście, żeby się nie myć. Zwracamy uwagę na te malutkie szczegóły, które w sumie mają naprawdę wielkie znaczenie - tłumaczyła.

Wiceminister środowiska Janusz Zaleski jest przekonany, że oszczędzanie zasobów się opłaca. - Opłaca się oszczędzać energię, opłaca się oszczędzać wodę i opłaca się segregować śmieci nie tylko w Polsce, ale i na świecie. Oszczędzamy wtedy podwójnie - bo oszczędzamy pieniądze jako rodzina, jako użytkownicy i oszczędzamy Ziemię jako planetę, której zasoby się wyczerpują - mówił dziennikarzom Zaleski.

- Bycie eko nie musi być ani trudne, ani męczące, ani kosztowne. Zmieniając nawyki możemy z korzyścią dla naszej kieszeni mieć wpływ na poprawę klimatu - dodał.

Wydatki na kampanię reklamową to 2,6 mln zł - podała Małgorzata Snarska z Ministerstwa Środowiska. Większość, to koszt emisji spotów. Koncepcję kampanii nieodpłatnie przygotowała agencja Polymus, a zrealizował Rochstar. Spoty emitowane będą do stycznia przyszłego roku.

W ramach akcji resort otworzył też stronę klimatolubni.pl. Przez internet można zarejestrować się w serwisie promującym redukcję emisji CO2 i zużycie wody w gospodarstwach domowych. Przez portal ma powstać społeczność ludzi, którzy w życiu codziennym chcą działać na rzecz lepszego klimatu - zakłada resort. Jako pierwsi zarejestrowali się na stronie Jędrzejczak, Majewski i wiceminister Zalewski.

Pierwsza część kampanii odbyła się przed rokiem, gdy Polska była gospodarzem światowej konferencji klimatycznej ONZ w Poznaniu. Za dwa tygodnie w Kopenhadze rozpoczyna się kolejna konferencja.

Źródło artykułu:
Wybrane dla Ciebie
Światowy gigant zamyka fabrykę. Co z pracownikami?
Światowy gigant zamyka fabrykę. Co z pracownikami?
Przebadali pomidory malinowe z dyskontów. To w nich wykryli
Przebadali pomidory malinowe z dyskontów. To w nich wykryli
Szklankę od nich miał chyba każdy Polak. Znany producent uratowany
Szklankę od nich miał chyba każdy Polak. Znany producent uratowany
Zmiana w rozwodach. Rząd szykuje nowe przepisy
Zmiana w rozwodach. Rząd szykuje nowe przepisy
Dostał 400 zł kary za parkowanie pod Biedronką. "To jest skandal"
Dostał 400 zł kary za parkowanie pod Biedronką. "To jest skandal"
Plaga szczurów w polskim mieście. "Wieczorem nie da się wyjść"
Plaga szczurów w polskim mieście. "Wieczorem nie da się wyjść"
30 zł kaucji za kubek. Za kilka dni rusza świąteczny jarmark
30 zł kaucji za kubek. Za kilka dni rusza świąteczny jarmark
Potężne premie świąteczne. Tyle dostaną kasjerzy w Niemczech
Potężne premie świąteczne. Tyle dostaną kasjerzy w Niemczech
Nowy program polskiej gminy. Pozwoli zmniejszyć rachunki za wodę
Nowy program polskiej gminy. Pozwoli zmniejszyć rachunki za wodę
Górale mieli pokazać turystom zdjęcia swoich pensjonatów. Odmówili
Górale mieli pokazać turystom zdjęcia swoich pensjonatów. Odmówili
Nowy dyskont się rozkręca. Sięgnie po klientów Dino i Biedronki?
Nowy dyskont się rozkręca. Sięgnie po klientów Dino i Biedronki?
Alkohol 0 proc. jak wegańskie mięso. Unia Europejska mówi stop
Alkohol 0 proc. jak wegańskie mięso. Unia Europejska mówi stop