Multimedia liczą w II kw. na wzrost przychodów z usług pakietowych i telewizji kablowej
11.05. Warszawa (PAP) - Multimedia Polska spodziewają się w II kwartale br. zwiększenia bazy klientów korzystających z usług pakietowych, co zapewni wzrost przychodów spółki -...
11.05. Warszawa (PAP) - Multimedia Polska spodziewają się w II kwartale br. zwiększenia bazy klientów korzystających z usług pakietowych, co zapewni wzrost przychodów spółki - podały Multimedia w komentarzu do wyników. Spółka liczy również na zwiększenie obrotów w segmencie telewizji kablowej.
"Grupa oczekuje kontynuacji trendu wzrostu liczby klientów korzystających z usług pakietowych, co może wpłynąć na obniżenie wskaźnika utraty klientów i zapewnić ważne źródło wzrostu przychodów" - poinformowały Multimedia w komentarzu do wyników.
Wskaźnik średnich przychodów na jednostkę generowania przychodu (ARPU na RGU) wyniósł 34,79 zł w I kwartale 2011 r. wobec 34,12 zł w IV kwartale 2010 r. Wartość tego wskaźnika w I kwartale 2011 r. była wypadkową kilku trendów.
"Główne przyczyny działające in minus na ten wskaźnik to niewielki spadek ARPU w segmencie usług telewizji kablowej (w wyniku intensywnych kampanii promocyjnych) oraz spadek ARPU w segmencie telefonii. Istotnym czynnikiem stabilizującym wskaźnik ARPU/RGU jest obserwowane od kilku kwartałów wyraźne wyhamowanie spadku cen usług dostępu do Internetu" - podano w komunikacie.
W opinii spółki w przypadku usług szerokopasmowego dostępu do Internetu, jak również usług głosowych, relacja średnich przychodów na RGU może wykazywać niewielki trend spadkowy, jednakże spadek ten w odniesieniu do wielkości przychodów może zostać skompensowany szybkim wzrostem liczby klientów korzystających z usług pakietowych.
Ponadto, Grupa oczekuje dalszego wzrostu przychodów z telewizji kablowej w wyniku dynamicznego rozwoju usługi telewizji cyfrowej w sieciach kablowych. (PAP)
jow/ ana/