Trwa ładowanie...
d47shwb

Multimedia miała w II kw. '10 zysk nieco poniżej konsensusu, ale operacyjnie lepiej (opis)

01.09. Warszawa (PAP) - Grupa Multimedia Polska zanotowała w drugim kwartale 2010 roku 15,8 mln zł zysku netto przypadającego na akcjonariuszy jednostki dominującej wobec 13,7 mln...

d47shwb
d47shwb

01.09. Warszawa (PAP) - Grupa Multimedia Polska zanotowała w drugim kwartale 2010 roku 15,8 mln zł zysku netto przypadającego na akcjonariuszy jednostki dominującej wobec 13,7 mln zł rok wcześniej. Analitycy spodziewali się 17,2 mln zł zysku.

Zysk operacyjny w drugim kwartale 2010 roku wyniósł 34,6 mln zł wobec 23,8 mln zł rok wcześniej, a analitycy spodziewali się 28,7 mln zł.

Przychody w drugim kwartale tego roku wyniosły 137,6 mln zł wobec 126,8 mln rok wcześniej i wobec oczekiwanych przez analityków 139,3 mln zł.

W pierwszym półroczu 2010 roku zysk netto grupy wyniósł 37,3 mln zł wobec 26,1 mln zł rok wcześniej, zysk operacyjny wyniósł 66,1 mln zł wobec 46,2 mln zł, a przychody ze sprzedaży 273,4 mln zł wobec 250,9 mln zł.

d47shwb

"Spośród zdarzeń o charakterze operacyjnym (...) największy wpływ na poziom zysku netto w I półroczu 2010 r. miało istotne obniżenie wszystkich pozycji kosztów zmiennych tj. kosztów programmingu, pasma i interkonektu, przy jednoczesnym wzroście przychodów o kwotę 22,9 mln zł" - podano w raporcie kwartalnym.

"Wynik netto I półrocza 2010 został znacząco obciążony przez koszty finansowe, które były wyższe o kwotę ok. 14,0 mln zł w porównaniu z I półroczem 2009. Wzrost kosztów finansowych w I półroczu 2010 w sposób bezpośredni wiązał się ze wzrostem zadłużenia w celu realizacji przez Grupę Multimedia programu skupu akcji własnych" - podała spółka.

EBITDA w pierwszym półroczu 2010 roku wzrosła o 18,5 proc. do 147,5 mln zł, a skorygowana EBITDA wzrosła o 17,8 proc. do 146,4 mln zł.

Marża na skorygowanej EBITDA wzrosła do 52,5 proc. w pierwszym półroczu 2010 roku z 48,6 proc. w pierwszym półroczu 2009 roku.

d47shwb

W pierwszym półroczu 2010 roku Grupa poniosła nakłady inwestycyjne w wysokości 73,1 mln zł. Całość tej kwoty stanowiły nakłady związane z rozbudową i modernizacją własnych sieci. W ramach inwestycji w rozbudowę własnej sieci 66,1 mln zł stanowiły inwestycje rozwojowe, związane bezpośrednio ze zwiększeniem zasięgu usług i aktywacją nowych abonentów, natomiast 7,0 mln zł stanowiły nakłady związane z zapewnieniem ciągłości świadczenia usług, wymianą urządzeń sieciowych, a także usprawnieniem procesów (Inwestycje pozostałe).

Na 30 czerwca 2010 roku grupa posiadała środki pieniężne i ekwiwalenty w łącznej wysokości 213,4 mln zł. Jednak zgodnie z uchwałami WZA przynajmniej częściowo środki te będą przeznaczone na realizację programu skupu akcji własnych.

"Grupa przewiduje, że w II półroczu 2010 program inwestycyjny związany z rozbudową sieci, wprowadzaniem nowych technologii i nowych usług, a także aktywacjami nowych klientów będzie mógł być w znaczącej części finansowany ze środków wygenerowanych z działalności operacyjnej. Istnieje również możliwość zwiększenia nakładów inwestycyjnych, jeżeli Grupa będzie w stanie pozyskać finansowanie zewnętrzne na satysfakcjonujących warunkach" - podała spółka.

d47shwb

Średni miesięczny przychód na abonenta (ARPU) wzrósł w ciągu roku z 62,4 zł do 66,61 zł w II kwartale 2010 roku.

Liczba sprzedawanych usług (RGU) wzrosła w I półroczu 2010 r. o 6,5 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2009 r. i wyniosła 1,27 mln.

Liczba abonentów korzystających z co najmniej dwóch usług (Double Play) wyniosła na koniec I półrocza 2010 r. ponad 312 tys. - o 11 proc. więcej niż analogicznym okresie ubiegłego roku. Z pakietu Triple Play korzystało 93 tys. abonentów - blisko 18 proc. więcej niż przed rokiem. Liczba usług przypadająca na jednego abonenta zwiększyła się z poziomu 1,78 na koniec I półrocza 2009 r. do 1,88 na koniec I półrocza tego roku.

d47shwb

Na koniec II kwartału 2010 roku spółka miała ponad 337 tys. internautów, czyli około 11 proc. więcej niż rok wcześniej. Wartość przychodów w tym segmencie wyniosła w I półroczu 2010 r. 71,5 mln zł, tj. 13 proc. więcej niż w tym samym okresie poprzedniego roku.

Wartość przychodów uzyskanych w segmencie telewizji wyniosła w I półroczu 2010 r. 139 mln zł tj. o 8,8 proc. więcej niż rok wcześniej. Na koniec I półrocza 2010 r. spółka miała 698 tys. RGU telewizji, w tym już ponad 112,7 tys. użytkowników korzystających z telewizji cyfrowej w technologii DTV oraz IPTV.

W I półroczu 2010 r. przychody z usług głosowych wyniosły ponad 60,4 mln zł i były o 5 proc. wyższe niż w analogicznym okresie 2009 r. Liczba sprzedawanych usług w tym segmencie wyniosła 232 tys. i była o 12 proc. wyższa w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Liczba użytkowników VoIP wyniosła 101,7 tys.

"Spółka utrzymuje koszty w ryzach co potwierdza wskaźnik miesięcznych kosztów operacyjnych w przeliczeniu na RGU. Wyniósł on w II kwartale średnio 17,5 i utrzymał poziom z I kwartału 2010 r." - napisano w komunikacie prasowym Multimediów. (PAP)

bas/ pr/ ana/

d47shwb
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d47shwb