Multimedia Polska liczy na wzrost przychodów o ponad 11‑12 proc. w średnim terminie
29.02. Warszawa (PAP) - Multimedia, której przychody ze sprzedaży wzrosły w 2011 roku o 10 proc. do 622,3 mln zł, zakłada w strategii średnioterminowej, że przychody będą rosły...
29.02. Warszawa (PAP) - Multimedia, której przychody ze sprzedaży wzrosły w 2011 roku o 10 proc. do 622,3 mln zł, zakłada w strategii średnioterminowej, że przychody będą rosły 11-12 proc. w kolejnych latach. W 2012 roku wzrost przychodów powinien wynieść powyżej 10 proc. - poinformował na konferencji prasowej prezes spółki Andrzej Rogowski.
"Nasz cel budżetowy w średnioterminowej strategii to co najmniej 11-12 proc. wzrostu przychodów, po to, żeby można było osiągnąć poziom 10 proc. dynamiki dla EBITDA. Nasz cel przychodów na obecny rok to przynajmniej 10 proc. (dynamiki - PAP)" - powiedział Rogowski.
Spółka podała w środę, że w IV kw. 2011 roku jej skonsolidowane przychody wzrosły o 11 proc. r/r do 162,8 mln zł, skorygowany zysk EBITDA wzrósł o 10 proc. do 87 mln zł, a zysk netto wzrósł o 81 proc. do 45,8 mln zł.
Narastająco po czterech kwartałach 2011 roku przychody grupy wzrosły o 10 proc. r/r do 622,3 mln zł, skorygowany zysk EBITDA wzrósł o 9,0 proc. do 327 mln zł, a zysk netto wzrósł o 25 proc. do 102,2 mln. Średni miesięczny przychód na abonenta (ARPU) po raz pierwszy przekroczył 70 zł i wynosi 71,9 zł, czyli 3,7 zł więcej niż rok wcześniej.
Spółka poinformowała, że skokowy wzrost zysku w IV kwartale 2011 roku to wynik ujemnego podatku o wartości 19,1 mln zł. Ujemny podatek, to efekt utworzenia aktywa na odroczony podatek dochodowy, w związku z wyceną i ujawnieniem wartości znaku towarowego Multimediów oraz wniesienia go aportem do spółki Multimedia Polska PR. Dzięki temu spółka zbilansowała rosnące koszty związane ze wzrostem skali, zwiększonymi kosztami finansowymi i kosztami programmingu. Znak towarowy Multimedia został wyceniony na 142 mln zł.
Liczba sprzedanych usług (RGU) wzrosła na koniec grudnia 2011 r. o prawie 12 proc. r/r do ponad 1,5 mln, z czego ponad 840 tys. to usługi telewizji (w tym 194,8 tys. telewizji cyfrowej DTV i IPTV), 273 tys. to usługi głosowe, a 400 tys. usługi internetowe.
Nakłady CAPEX w 2011 roku wyniosły 182 mln zł, z czego 27,4 mln zł pochłonęły akwizycje. Prezes powiedział, że w 2012 roku nakłady inwestycyjne na poziomie aktywacji i inwestycji w infrastrukturę (bez akwizycji) powinny wynieść ok. 135 mln zł.
Rogowski podtrzymał też plany akwizycji.
"Mamy w tej chwili kilka rozmów. Z jednej strony z bankami na temat uporządkowania finansowania (...) pracujemy nad tym, żeby w najbliższych tygodniach umożliwić dalsze finansowanie przeznaczone na konsolidację" - powiedział Rogowski.
Prezes powiedział też, że spółka liczy na to, iż w marcu lub kwietniu otrzyma zgodę Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) na przejęcie operatora kablowego Stream Communication od MNI za 153 mln zł.
"Gdyby to nastąpiło w marcu byłoby to optymistyczne, ale gdyby to nastąpiło w marcu-kwietniu byłoby dobrze. Na to liczymy" - powiedział prezes.
"Spółkę Stream Communication zlikwidujemy tak szybko jak to będzie możliwe i myślę, że nie potrwa to dłużej niż sześć miesięcy od decyzji UOKiK" - dodał.
W styczniu Multimedia, której akcje zostały w listopadzie wykluczone z obrotu giełdowego, zawarły ostateczną umowę kupna od MNI spółki Stream Communications zwiększając cenę do 153 mln zł z wcześniejszych 141,25 mln zł. Stream Communications obsługuje ponad 100 tys. abonentów.(PAP)
bas/ jtt/