Mundial nie pomógł telewizorom

Mimo dużych apetytów producentów i sprzedawców żniw nie było. Kto miał kupić telewizor, zrobił to rok temu - donosi "Puls Biznesu".

Mundial nie pomógł telewizorom
Źródło zdjęć: © Saturn / Materiały Prasowe

08.08.2014 | aktual.: 08.08.2014 09:21

Piłkarski mundial w Brazylii zakończył się ponad trzy tygodnie temu. Zarówno producenci, jak i sprzedawcy liczyli, że futbolowe święto zapędzi klientów do sklepów. Przydałoby się to branży, która od początku roku jest w głębokim dołku.

- Mundial nie dał wyraźnego impulsu do zakupu telewizorów. Sprzedaż na całym rynku w czerwcu, mimo Mistrzostw Świata, była niższa niż w analogicznym okresie ubiegłego roku - mówi Marcin Rosati, prezes Media Saturn Holding Polska, największego sprzedawcy sprzętu RTV w Polsce.

Zdaniem Michała Kanownika, szefa Związku Importerów i Producentów Sprzętu Elektrycznego i Elektronicznego, Polacy w tym roku nie są zainteresowani kupowaniem nowych odbiorników, bo okazję do wymiany telewizorów wykorzystali rok wcześniej, gdy telewizja naziemna przechodziła z nadawania analogowego na cyfrowe.

Daniel Czok, dyrektor marketingu w LG Electronics Polska, zwraca uwagę, że choć popyt na telewizory w pierwszej połowie tego roku spadł o 5-6 proc. w porównaniu z ubiegłym, ich sprzedaż jest wyższa niż w 2012 r., kiedy w Polsce odbywały się piłkarskie mistrzostwa.

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (303)