Trwa ładowanie...

Biedronka szykuje zmianę w sklepach. Klienci i kasjerzy będą zadowoleni

Decyzja zapadła. Klienci Biedronki nie będą już musieli martwić się tym, że cena przy kasie jest inna od tej, która widniała na sklepowej półce. Sieć wprowadza bowiem elektroniczne cenówki. Podobne do tych, które ma już w swoich sklepach Lidl.

BiedronkaBiedronkaŹródło: Adobe Stock, fot: DAREK11
d3wfhcm
d3wfhcm

Elektroniczne cenówki w sieci sklepów Biedronka nie są nowością - pierwsze testy rozpoczęły się już w listopadzie 2023 roku. Jednak jak na razie wyświetlacze zamiast papierowych etykiet znajdziemy jedynie w kilku placówkach. Teraz sieć ogłosiła, że decyzja o ich masowym wprowadzeniu już zapadła.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Ile Polacy wydają miesięcznie? Padły konkretne kwoty

Paweł Stolecki, dyrektor operacyjny i członek zarządu Jeronimo Martins Polska, w wywiadzie dla serwisu wiadomoscihandlowe.pl ujawnił, że obecnie testy elektronicznych cenówek prowadzone są w dziesięciu sklepach. Plan zakłada wdrożenie tej technologii w co najmniej tysiącu sklepów do końca roku. Natomiast we wszystkich sklepach pojawić się mają w ciągu dwóch lat.

d3wfhcm

Wprowadzenie elektronicznych cenówek ma wyeliminować błędy w oznaczaniu cen, co ma być korzystne zarówno dla klientów, jak i dla samej sieci, która uniknie kar za wprowadzanie klientów w błąd. Jeronimo Martins Polska otrzymało już bowiem karę w wysokości 115 mln zł za nieprawidłowe oznaczenia cen produktów.

Paweł Stolecki podkreśla, że elektroniczne cenówki odciążą pracowników. Dzięki nim będą mogli skupić się na innych zadaniach, co ma przełożyć się na lepszą obsługę klienta.

Wprowadzenie elektronicznych cenówek w Biedronce może wydawać się opóźnione, zwłaszcza że Lidl wprowadził tę technologię już rok temu. Biedronka twierdzi, że planuje przebić konkurenta, bo wyświetlacze mają być kolorowe. Ma to pozwolić na lepszą ekspozycję promocji.

Koszt zamiany papierowych cenówek na elektroniczne nie został ujawniony, ale Paweł Stolecki wspomina w rozmowie z serwisem wiadomościhandlowe.pl, o "setkach milionów złotych". Mimo wysokiego jednorazowego kosztu wdrożenia ich obsługa ma być stosunkowo tania, a inwestycja ma się szybko zwrócić.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d3wfhcm
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3wfhcm

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj