Trwa ładowanie...
d3vh7f5

Największe stacje telewizyjne tracą widzów

Pierwsze półrocze tego roku nie było korzystne dla największych kanałów telewizyjnych. Szczególnie słabo poszło TVN-owi, który spadł na trzecie miejsce pod względem widowni oraz TV4 które odnotowało największy procentowy spadek liczby telewidzów.
Share
Największe stacje telewizyjne tracą widzów
Źródło: Fotolia, Fot: tomispin
d3vh7f5

Pierwsze półrocze tego roku nie było korzystne dla największych kanałów telewizyjnych. Szczególnie słabo poszło TVN-owi, który spadł na trzecie miejsce pod względem widowni oraz TV4 które odnotowało największy procentowy spadek liczby telewidzów.

Z danych o oglądalności stacji telewizyjnych zaprezentowanych przez portal wirtualnemedia.pl wynika, że liderem oglądalności w ciągu pierwszych sześciu miesięcy bieżącego roku był TVP1 ze średnim udziałem w widowni 13,19 proc. Na drugim miejscu uplasował się Polsat (11,7 proc.) minimalnie wyprzedzając TVNTVN (Zobacz notowania spółki ») (11,74 proc.), który spadł na trzecie miejsce. Za podium znalazło się TVP2 z udziałem w rynku nieznacznie powyżej 10 proc.

Wszystkie cztery główne stacje straciły widzów w porównaniu z pierwszym półroczem 2013 r. Podobnie rzecz się miała z niemal wszystkimi stacjami z pierwszej dziesiątki. Udział w widowni, do 3,09 proc., zwiększył tylko TV PULS, który dzięki temu awansował z 9. na 6. pozycję. O o,3 proc. punktu procentowego wyprzedza go jeszcze TVN7. Na dalszych pozycjach znalazły się TVN24 (niecałe 3 proc. widowni), TVP INFO (2,73 proc.) i TV4 (2,58 proc.). Dziesiątkę zamyka Polsat2, którego przeciętnie oglądało 1,63 proc. widzów.

d3vh7f5

Choć telewizyjna jedynka wygrywa pod względem całkowitej widowni, to w najatrakcyjniejszej dla reklamodawców grupie widzów od 16 do 49 roku życia zdecydowanie prowadzą dwa największe kanały komercyjne Polsat (13,35 proc.) i TVNTVN (12,98 proc.). TVP1 ma niecałe 10 proc. udziału w tej grupie, a TVP2 8,76 proc. Na dalszych miejscach znalazły się TV PULS, TVN7 i TV4.

W pierwszym półroczu tego roku najwięcej widzów przed ekranami zgromadziły igrzyska w Soczi, a konkretnie zawody skoków narciarskich, w którym Kamil Stoch zdobył drugi złoty medal. Obejrzało je niemal 10,5 mln widzów.

d3vh7f5

Podziel się opinią

Share
d3vh7f5
d3vh7f5