NG2 chce w '12 zwiększyć powierzchnię handlową o co najmniej 16 proc., CAPEX wyniesie ok. 40 mln zł
20.02. Warszawa (PAP) - NG2 zamierza w tym roku powiększyć powierzchnię handlową w sklepach własnych o co najmniej 24 tys. mkw, czyli ok. 16 proc. Planuje wydać na inwestycje około...
20.02. Warszawa (PAP) - NG2 zamierza w tym roku powiększyć powierzchnię handlową w sklepach własnych o co najmniej 24 tys. mkw, czyli ok. 16 proc. Planuje wydać na inwestycje około 40 mln zł i otworzyć co najmniej 60 sklepów CCC w Polsce, Czechach i na Słowacji. Przymierza się do ekspansji w innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej - poinformowali przedstawiciele spółki na konferencji prasowej.
"W tym roku zwiększymy tempo ekspansji w stosunku do ostatnich dwóch lat, choć nie będziemy otwierać tyle sklepów co w latach 2007-2009" - powiedział Piotr Nowjalis, wiceprezes NG2.
"Planujemy powiększyć powierzchnię handlową w sklepach własnych o co najmniej 24 tys. mkw, czyli około 16 proc." - dodał.
Poinformował, że w 2012 roku otwierane będą jedynie sklepy pod marką CCC. Planowane jest otwarcie co najmniej 60 sklepów, z czego 43 w Polsce, 9 w Czechach i 8 na Słowacji.
"Sklepy będą mieć średnią powierzchnię 420 mkw, czyli ok. 20 proc. większą niż dotychczas. W przypadku Polski sklepy będą otwierane głównie w średnich i mniejszych miastach" - powiedział wiceprezes.
W 2011 roku NG2 powiększyła powierzchnię handlową w sklepach własnych o 12,2 tys. mkw (8,8 proc. rdr), z czego 10 tys. mkw w Polsce, a 2,2 tys. mkw w Czechach.
Na początku kwietnia spółka zamierza otworzyć pierwszy sklep własny na Słowacji.
"Mentalnie jesteśmy gotowi, by rozważać ekspansję w innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Trwają rozmowy, analizy" - powiedział Nowjalis.
"Chętniej rozważymy ekspansję w unijnych krajach Europy Środkowej niż na przykład w Rosji czy na Ukrainie" - dodał.
Dariusz Miłek, prezes, poinformował, że spółka mogłaby się rozwijać zagranicą poprzez franczyzę.
"Zgłaszają się do nas chętni do otwierania sklepów franczyzowych. Pilotaż, może nawet w kilku krajach naraz, może potrwać około 2 lat. Za 3-4 lata będziemy wiedzieć, które kraje rozwijać" - powiedział prezes.
W ubiegłym roku NG2 otworzyło 5 sklepów franczyzowych w Rosji.
"Nie wycofujemy się z tego projektu, ale potrzebujemy więcej czasu, by się przyjrzeć ich funkcjonowaniu" - powiedział Nowjalis.
Grupa NG2 zamierza wydać w tym roku na inwestycje około 40 mln zł. W ubiegłym roku CAPEX był rekordowy i wyniósł ok. 120 mln zł, z czego większość pochłonęła budowa nowego centrum logistycznego. Centrum o powierzchni 23 tys. mkw i pojemności ponad 5 mln par obuwia ma być w pełni funkcjonalne w marcu tego roku.
Zadłużenie netto/EBITDA wyniosło na koniec 2011 roku 1,3. Spółka zakłada, że w tym roku spadnie do nieco poniżej 1.
Na koniec grudnia 2011 roku sieć sprzedaży GK NG2 obejmowała 714 placówek, w tym 293 salony firmowe CCC w kraju, 37 butików QUAZI, 216 sklepów własnych BOTI, 52 salony firmowe CCC w Republice Czeskiej i 116 sklepów sieci franczyzowej (w tym 62 sklepy BOTI, 49 salonów CCC w Polsce oraz 5 salonów CCC w Rosji).(PAP)
pel/ ana/