NG2 liczy na znaczące przekroczenie 10 proc. rentowności netto w 2010 roku (opis)
13.05. Warszawa (PAP) - Producent i dystrybutor obuwia, firma NG2, liczy, że w 2010 roku jej rentowność netto znacząco przekroczy poziom 10 proc. - poinformował na czwartkowej...
13.05.2010 | aktual.: 13.05.2010 14:53
13.05. Warszawa (PAP) - Producent i dystrybutor obuwia, firma NG2, liczy, że w 2010 roku jej rentowność netto znacząco przekroczy poziom 10 proc. - poinformował na czwartkowej konferencji prasowej wiceprezes spółki Piotr Nowjalis.
"Chcemy wrócić do wysokich marż. Spółka uzna ten rok za udany, jeśli rentowność netto znacząco przekroczy 10 proc." - powiedział Nowjalis.
Spółka informowała wcześniej, że możliwe jest osiągnięcie w tym roku rentowności netto na poziomie przynajmniej 11-12 proc. przy przychodach przekraczających 1,1 mld zł.
W 2009 roku NG2 miało 922,7 mln zł przychodów, 113,3 mln zł EBIT i 86,6 mln zł zysku netto.
Wiceprezes podtrzymuje, że sprzedaż w sklepach porównywalnych NG2 wzrośnie w tym roku dwucyfrowo w każdej z sieci.
"To ambitne zadanie, ale naszym zdaniem jest to do zrobienia" - powiedział.
W I kwartale 2010 sprzedaż w sklepach porównywalnych CCC wzrosła o 1,5 proc.
"W kwietniu sprzedaż like-for-like w CCC spadła o 30 proc., w pierwszym tygodniu maja wzrosła o 10 proc. Licząc narastająco od początku roku sprzedaż LFL spadła o 10,1 proc. Ten poziom nas nie zadowala, liczymy, że teraz będzie znacząco iść w górę" - powiedział Nowjalis.
Zysk netto grupy NG2 w I kwartale 2010 roku wzrósł do 5,1 mln zł z 4,6 mln zł w I kw. 2009 r. Konsensus rynkowy zakładał wynik netto na poziomie 2,3 mln zł.
Zysk operacyjny w I kwartale wyniósł prawie 9,2 mln zł wobec 7,5 mln zł w analogicznym okresie ubiegłego roku i był znacznie wyższy od oczekiwań rynkowych zakładających 4,8 mln zł EBIT.
Przychody wzrosły do 195,7 mln zł z 162,6 mln zł w I kwartale 2009 roku. Analitycy spodziewali się, że przychody wyniosą 196 mln zł.
"Wyniki uważamy za dobre, były też lepsze od oczekiwań analityków, głównie dzięki mniejszym kosztom funkcjonowania" - powiedział Nowjalis.
Dodał, że na przykład w sieci CCC koszty sprzedaży w I kwartale spadły średnio o 2,7 proc., w tym czynsz i pochodne spadły o ponad 10 proc. rok do roku.
Na koniec marca 2010 roku sieć sprzedaży GK NG2 obejmowała 699 placówki, w tym: 262 salony firmowe CCC w kraju, 48 butików QUAZI, 223 sklepy własne BOTI, 40 salonów firmowych CCC w Republice Czeskiej, 126 sklepów sieci franczyzowej - w tym 65 sklepów BOTI.
Powierzchnia sprzedaży we własnych placówkach zlokalizowanych na terenie kraju wzrosła o prawie 22 proc. do 119,6 tys. m2 (98,2 tys. m2 na koniec marca 2009), a powierzchnia sklepów franczyzowych spadła o 23 proc. do 21,4 tys. m2.
Spółka podtrzymuje, że może otworzyć w tym roku co najmniej 78 nowych salonów, z czego 30 salonów CCC, 38 BOTI i 10 salonów CCC w Czechach.
Spółka nie planuje wzrostu sieci Quazi. Otwierane są nowe placówki tej marki, ale jednocześnie te, które nie rokują na przyszłość są zamykane albo przerabiane na inny format. (PAP)
pel/ gor/