NG2 zamierza w '12 otworzyć min. 70 sklepów pod marką CCC, zwiększa tempo ekspansji za granicą
10.05. Warszawa (PAP) - NG2 planuje w tym roku otworzyć minimum 70 sklepów pod marką CCC, z czego ponad 50 w Polsce i po około 10 w Czechach i na Słowacji. W innych krajach Europy...
10.05.2012 | aktual.: 10.05.2012 15:53
10.05. Warszawa (PAP) - NG2 planuje w tym roku otworzyć minimum 70 sklepów pod marką CCC, z czego ponad 50 w Polsce i po około 10 w Czechach i na Słowacji. W innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej spółka chce prowadzić ekspansję poprzez franczyzę. Za trzy lata udział sprzedaży w sklepach zagranicznych w przychodach grupy może wynieść nawet 30 proc. - poinformował Piotr Nowjalis, wiceprezes spółki.
"Traktujemy Polskę jako najważniejszy kraj, ale możliwości rozwoju przez wzrost powierzchni za 2-3 lata prawdopodobnie się skończą. Dlatego chcemy się mocniej rozwijać za granicą. To wynika z przekonania, że nasz produkt i model biznesowy się bardzo dobrze sprawdza nie tylko w Polsce" - powiedział wiceprezes.
Pytany jakich przychodów ze sprzedaży poza Polską spółka się spodziewa w przyszłości, odpowiedział:
"Przychody ze sprzedaży poza Polską stanowiły na koniec 2011 roku 8 proc. Przewidujemy, że na koniec 2015 roku udział ten może wynosić nawet 30 proc.".
W tym roku spółka chce otworzyć co najmniej 70 sklepów własnych pod marką CCC w Polsce, Czechach i na Słowacji.
"W tym roku planujemy powiększyć powierzchnię handlową w sklepach własnych w Polsce, Czechach i na Słowacji o blisko 30 tys. mkw., czyli około 20 proc. Planujemy otworzyć co najmniej 70 sklepów pod marką CCC, z czego ponad 50 w Polsce, a po około 10 w Czechach i na Słowacji" - powiedział.
Tegoroczny CAPEX na otwarcia sklepów własnych ma wynieść ok. 25 mln zł, z czego ok. 30 proc. na rozwój w Czechach i na Słowacji.
Spółka zamierza się też rozwijać na innych rynkach zagranicznych, poprzez model franczyzowy.
"Interesują nas Rosja, Ukraina, Rumunia, Łotwa i Kazachstan. W tym roku może być otwartych kilkanaście sklepów franczyzowych za granicą" - powiedział.
Na koniec marca sieć sprzedaży grupy NG2 obejmowała 705 placówek, na co składało się 301 salonów firmowych CCC w kraju (wobec 274 na koniec marca zeszłego roku), 36 butików Quazi (rok temu było ich 48) i 198 sklepów własnych Boti (wobec 220 rok wcześniej), 54 salony firmowe CCC w Czechach (przed rokiem było ich 45), jeden salon CCC na Słowacji, a także 115 sklepów sieci franczyzowej.
"Niewykluczone, że nie będziemy mieli już w tym roku sklepów z marką Quazi" - powiedział Nowjalis, nie podając szczegółów.(PAP)
pel/ jtt/