Zamiast z zakupami wychodzą z pustymi rękoma. Kłopot Niemców
Klienci Aldi w Niemczech mogą napotkać problemy przy odbiorze zamówionych online zakupów. Niektórzy musieli wrócić do domu z pustymi rękami. Jedna z klientek opisała swoje doświadczenie, gdy system nie rozpoznał jej dowodu osobistego.
W ostatnim czasie klienci Aldi w Niemczech doświadczali sytuacji, w której musieli wracać do domu bez swoich zakupów. Niedawno jedna z klientek Aldi napotkała na bardzo nieprzyjemne doświadczenie. Ostatecznie opuściła sklep z pustymi rękami, co spotkało również kilku innych klientów w ostatnim czasie. Wszystko zaczęło się stopniowo. Sprawę opisuje serwis derwesten.de.
Aldi w Niemczech, tak jak wiele innych sklepów, oferuje usługę odbioru zakupów zamówionych online. Klienci mogą zamawiać swoje ulubione produkty przez internet, a potem odebrać je w sklepie, gdzie są już przygotowane do odbioru - pisze niemiecki serwis.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Odkrycie w bagażu na lotnisku Chopina. Zegarki warte ponad 13 mln złotych
Pandemia się skończyła, ale usługa została
Podczas pandemii COVID-19 tego typu usługi zyskały ogromną popularność, ponieważ umożliwiały zakupy bez kontaktu z innymi osobami. Nawet po zakończeniu lockdownów wiele osób nadal korzysta z tej opcji w Aldi i innych sklepach, oszczędzając w ten sposób dużo czasu, gdyż nie muszą samodzielnie szukać towarów na półkach.
Problemy z odbiorem
Ostatnio jednak w Aldi pojawiły się problemy z odbiorem zamówionych produktów. Jedna z klientek opisała swoją sytuację na Facebooku, wspominając, że chciała odebrać zamówienie zawierające babkę w rumie, co wymagało weryfikacji jej dowodu tożsamości przy użyciu specjalnego terminala - czytamy w serwisie derwesten.de.
Kobieta relacjonowała, iż wielokrotnie próbowała wprowadzić swój dowód, ale system go nie rozpoznał. Mimo wielu prób, nie udało się jej zalogować.
Klientka zwróciła się o pomoc do pracowników sklepu, ale ci skierowali ją do obsługi online, która również nie była w stanie rozwiązać problemu. Później dowiedziała się, że inni klienci również zgłaszali podobne trudności.
Stanowisko Aldi Süd w sprawie weryfikacji wieku
Aldi Süd szybko zareagował na zaistniałą sytuację i wydał wyjaśnienie dotyczące procedur kontroli wieku przy zakupie produktów alkoholowych i tytoniowych. Firma podkreśliła w komunikacie przesłanym portalowi, że weryfikacja wieku jest zawsze wymagana, niezależnie od ilości czy rodzaju kupowanego produktu. Aby odebrać produkty objęte ograniczeniem wiekowym, klienci muszą potwierdzić swój wiek za pomocą dowodu osobistego lub prawa jazdy. Aldi Süd przypomina także, aby przestrzegać instrukcji przy stanowisku odbioru, dotyczących poprawnego skanowania dokumentu tożsamości, gdyż w przeciwnym razie może on nie zostać rozpoznany.
Zakup online alkoholu w Polsce
W Polsce sprzedaż alkoholu online jest możliwa dzięki wyrokowi NSA w 2022 r., uznający, że sklep stacjonarny umożliwiający sprzedaż online nie może z tego powodu stracić zezwolenia. Jeśli polski gigant e-commerce zdecyduje się na ten krok, kurierzy mają dostarczać procenty na wskazany adres w godzinach pracy kurierów.
Alkohol z Allegro od października
Jak informuje Allegro w komunikacie prasowym, "od 21 października wybrani sprzedający udostępnią swój asortyment w tej kategorii. Jedynie pełnoletni klienci będą mogli poznać ofertę i zrobić zakupy detaliczne. Platforma wdrożyła szereg rozwiązań technologicznych, by zapewnić bezpieczeństwo zakupów i dostaw oraz ograniczyć widoczność produktów osobom niepełnoletnim. Nocne dostawy bądź odbiór w automatach paczkowych nie będą możliwe".