Nietypowa kampania Ikei. Zamiast idealnej rzeczywistości pokazują problemy
Nietypowo swoje produkty zareklamowała Ikea. Zamiast kolorowego obrazka z meblami swojej produkcji w tle, zaproponowała klientom obraz bardziej typowy dla współczesnej rodziny. Za to mniej idealny.
03.09.2017 | aktual.: 03.09.2017 15:57
Reklama Ikei pokazuje zmęczoną po całym dniu kobietę, która wraca obładowana zakupami do domu. Zastaje tam swoje nastoletnie dzieci, które zajęte są grą czy oglądaniem filmów na laptopie. W całym mieszkaniu panuje ogromny bałagan. Trudno nawet otworzyć drzwi.
Kobieta rzuca zakupy na podłogę i wychodzi z mieszkania. W tym czasie jej dzieci zaczynają doprowadzać mieszkanie do porządku. Oczom wszystkich ukazuje się już ładnie umeblowane (oczywiście produktami Ikei) i zadbane wnętrze. Spot kończy się słowami "Where life happens".
Trwający minutę film nosi tytuł "Enough" i jest kolejną częścią cyklu reklam "Where life happens". We wcześniejszych spotach szwedzki producent również poruszał trudne tematy, takie jak sytuacja dzieci z rozbitych rozwodem rodzin czy piękno i trud adopcji. Kampanię przygotowała agencja Akestam Holst.
Najnowszy spot z tej serii wygląda następująco:
Kampanie, które mają nie tylko reklamować markę, ale również opowiadać ludzkie historie i wzruszać, można coraz częściej spotkać w internecie. Niedawno podobnymi spotami zasłynęło Allegro.