Trwa ładowanie...

Nowe rozwiązanie Biedronki. Ma przyspieszyć zakupy

Klienci Biedronki otrzymają spore ułatwienie. W kasach samoobsługowych pojawi się asystent sprzedaży, czyli sztuczna inteligencja. Ma ona przyspieszyć zakupy.

Sztuczna inteligencja pomoże przy kasach w BiedronceSztuczna inteligencja pomoże przy kasach w BiedronceŹródło: East News, fot: Tadeusz Wypych/REPORTER
d3tnuzt
d3tnuzt

Kasy samoobsługowe w sklepach Biedronka zostały wprowadzone w 2017 r. Sieć przedstawia teraz nowe rozwiązanie - tzw. "asystenta wyboru produktu", który ma ułatwić zakupy produktów spożywczych poprzez automatyczną identyfikację produktów na wadze. Sztuczna inteligencja zasugeruje klientom najbardziej prawdopodobny wybór.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Kto dopłaca do biletów za złotówkę? Oto klucz do rentowności połączeń autobusowych

Asystent sprzedaży w Biedronce

Kasy samoobsługowe wykorzystają tzw. nauczanie maszynowe, aby rozpoznawać odpowiednie produkty kładzione na wadze. Nowa technologia będzie skanować produkt i podpowiadać, jakie owoce lub warzywa mamy na wadze. Anna Nowakowska-Kaźmierczak, menedżer ds. projektów operacyjnych w sieci Biedronka, cytowana przez portal wiadomoscihandlowe.pl, zaznacza, że opcja jest na razie dostępna w wybranych sklepach.

Kluczowe zalety tej funkcji, obok oszczędności czasu dla klientów, to wyposażenie tego rozwiązania w możliwość uczenia maszynowego, co oznacza, że baza danych jest budowana na bieżąco, zapewniając coraz dokładniejsze sugestie. Dodatkowo klienci mają pełną kontrolę nad procesem i mogą zignorować podpowiedzi, wybierając produkty samodzielnie – dodaje Anna Nowakowska-Kaźmierczak.

Nowe rozwiązanie będzie na bieżąco rozbudowywać bazę danych. Jeśli podpowiedzi będą błędne, będziemy je mogli w pełni zignorować bez interwencji z zewnątrz. Portal podaje, że "sieć rozszerza pilotaż tego rozwiązania na kilkadziesiąt sklepów na terenie Warszawy".

d3tnuzt

Kasy samoobsługowe w Biedronce

Jak informował niedawno portal telepolis.pl, klienci często skarżą się na kasy samoobsługowe, m.in. na problem z ważeniem warzyw i owoców. Inni uważają, że kasy w niektórych sklepach są powolne, a ich interfejs - nieintuicyjny. Być może ciągłe skargi niezadowolonych klientów przyczyniły się do wprowadzenia nowych rozwiązań, dzięki którym klienci zaoszczędzą czas i unikną nieprzyjemnych sytuacji.

Całkiem niedawno jedną z klientek warszawskiej placówki Biedronki oskarżono o próbę kradzieży czteropaku piwa. Kasa niepoprawnie naliczyła tylko jedno piwo, co doprowadziło do interwencji ochrony sklepu. Ostatecznie sprawa zakończyła się bez udziału policji, ale klientka najadła się dużo strachu.

Na ten moment kasy samoobsługowe posiadają ukryte funkcje, o których nie każdy wie. Jedną z nich jest regulacja głośności komunikatów. Kolejny przycisk służy do wezwania personelu obsługi. Jeśli zdarzy się, że kasownik się zawiesi lub wystąpi jakiś problem z zeskanowaniem produktu, możemy poprosić pracownika sklepu o pomoc. Ostatni przycisk na kasowniku to funkcja kalibracji wagi, która znajduje się po prawej stronie. Kalibracja wagi pozwala nam mieć pewność, że płacimy tylko za dokładnie zważone produkty, takie jak owoce czy warzywa.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d3tnuzt
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3tnuzt