Zakopianka stoi w miejscu. Turyści ruszyli na długi weekend w Tatry

Turyści od początku długiego weekendu ruszyli w stronę Tatr. Korki na zakopiance zaczęły tworzyć się już w środę wieczorem. Nie inaczej jest w czwartek. Pokonanie trasy z Krakowa do Zakopanego zajmuje długie godziny.

Korek na zakopianceKorek na zakopiance (zdjęcie ilustracyjne)
Źródło zdjęć: © East News | Paweł Murzyn
oprac.  AS

W stronę Podhala zmierzają kolejni turyści - donosi Tygodnik Podhalański. Serwis pisze, że dotarcie do stolicy polskich Tatr z Krakowa około godziny 11.00 mogło zająć 2 godziny i 40 minut. Największe korki tworzą się w Myślenicach, w rejonie Zbójeckiej Góry i przed Klikuszową. Zakorkowane są także trasy alternatywne.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Tyle wyda na wakacje czteroosobowa rodzina. Cena wywołuje dreszcze

Rekord na zakopiance

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała, że w ostatnią niedzielę kierowcy pobili nowy rekord liczby przejazdów przez tunel na zakopiance. W ciągu doby przejechało przez niego 44 tys. samochodów.

Rzecznik krakowskiego oddziału GDDKiA Kacper Michna podkreślał, że dzienna liczba pojazdów, które przejeżdżają przez tunel rośnie z tygodnia na tydzień. W ciągu pierwszego tygodnia wakacji tunel pokonywało średnio 26,4 tys. samochodów na dobę. W pierwszym tygodniu sierpnia liczba ta wzrosła do ponad 30 tys.

Podróż w Tatry będzie szybsza

16-kilometrowy odcinek dwupasmowej zakopianki w nowym śladzie, pomiędzy Rdzawką a Nowym Targiem, zostanie otwarty dla kierowców w październiku - pisał money.pl. Wartość inwestycji to prawie 995 mln zł.

Trasa pozwoli na ominięcie dwóch miejscowości - Klikuszowej i Nowego Targu - gdzie często w sezonie turystycznym tworzą się korki. Po otwarciu tego odcinka, zakopianka między Krakowem a Nowym Targiem będzie dwujezdniowa i dwupasmowa.

Nowa droga między Rdzawką a Nowym Targiem nie będzie drogą ekspresową klasy S, a drogą klasy GP, czyli główną ruchu przyspieszonego. Maksymalna dozwolona prędkość będzie tu wynosiła do 100 km/h. Przez trudny, górski teren będą tu ostrzejsze niż na drogach ekspresowych zakręty i bardziej strome zjazdy i podjazdy. Na odcinku będą także zlokalizowane przystanki autobusowe.

Wybrane dla Ciebie

Gdzie wyrzucić opakowanie po mięsie? Niektórzy robią to źle
Gdzie wyrzucić opakowanie po mięsie? Niektórzy robią to źle
Co zrobić z pieniędzmi na wypadek wojny? Oto złote rady eksperta
Co zrobić z pieniędzmi na wypadek wojny? Oto złote rady eksperta
Popularna przyprawa może być groźna dla zdrowia. UE potwierdza
Popularna przyprawa może być groźna dla zdrowia. UE potwierdza
Nie każdy senior o tym wie. To umożliwia legitymacja emeryta
Nie każdy senior o tym wie. To umożliwia legitymacja emeryta
Ile trzeba zarabiać na 5 tys. zł emerytury? Mamy wyliczenia
Ile trzeba zarabiać na 5 tys. zł emerytury? Mamy wyliczenia
Szukają Polaków do pracy. W przeliczeniu płacą 4 tys. zł tygodniowo
Szukają Polaków do pracy. W przeliczeniu płacą 4 tys. zł tygodniowo
Praca do 70 roku życia. Duża zmiana w tej grupie zawodowej
Praca do 70 roku życia. Duża zmiana w tej grupie zawodowej
Dwa przelewy od ZUS w październiku. Oto szczegóły
Dwa przelewy od ZUS w październiku. Oto szczegóły
Od środy zakupy będą droższe. Wchodzi w życie nowa opłata
Od środy zakupy będą droższe. Wchodzi w życie nowa opłata
Gwiazdor nie chce zostawić dzieciom swojej fortuny. Oto dlaczego
Gwiazdor nie chce zostawić dzieciom swojej fortuny. Oto dlaczego
"Niech cała Polska wie". Zmierzyliśmy głośność wiatraków
"Niech cała Polska wie". Zmierzyliśmy głośność wiatraków
Austriacki inwestor powiedział: pas. Teraz polska fabryka zbiera pieniądze na wykup
Austriacki inwestor powiedział: pas. Teraz polska fabryka zbiera pieniądze na wykup