Odzież, jedzenie i usługi. Te firmy weszły lub wkrótce wejdą na polski rynek
Nowa sieć księgarni Mole Mole
Mole Mole, Ben&Jerry's i Hamleys - oto niektóre z nowych marek, które są lub będą dostępne dla Polaków od tego roku. Zagraniczne marki chętnie decydują się na wejście na polski rynek.
Jedną z głośniejszych nowinek są uruchomione przez "Grupę Empik" kameralne księgarnie dedykowane "pasjonatom czytania”. Pierwsze z nich pojawiły się w Zabrzu i Czeladzi w maju tego roku. Do tej pory w Polsce powstało sześć punktów nowej sieci, w których klienci znajdą szeroki przekrój pozycji z literatury polskiej i zagranicznej.
Zobaczcie, kto zdecydował się rozszerzyć swoją działalność o rynek polski.
Max Burgers konkurencją dla znanych fast foodów
Szwedzka sieć fastfoodowa 1 września 2017 roku wejdzie na polskim rynek. Będzie stanowić alternatywę Burger Kinga i McDonalds’a. W ciągu 10 lat ma powstać w Polsce około 200 restauracji. Pierwsza z nich zostanie otwarta w Galerii Dominikańskiej we Wrocławiu.
MediHelp odpowiedzią na długie kolejki
Firma świadcząca prywatne usługi zdrowotne weszła na rynek polski w maju tego roku. Spółka do tej pory działała w Rumunii, Bułgarii i na Węgrzech. Do wejścia przyczynił się rosnący popyt na usługi zdrowotne w Polsce.
Legendarne amerykańskie lody dostępne dla Polaków
W marcu tego roku firma Unilever rozpoczęła sprzedaż lodów legendarnej amerykańskiej marki Ben & Jerry's w Polsce. Lody dostępne są w sześciu wariantach smakowych i dwóch pojemnościach - 500 i 100 mililitrów. Można je kupić między innymi w drogeriach Rossman.
Alternatywa dla Netflixa
15 lutego 2017 r. ruszyła polska wersja serwisu VOD. W swojej ofercie ma dużą ilość polskich filmów, m.in. "Pitbull. Nowe porządki" czy "Miasto 44". Przez długi czas można było obejrzeć na ShowMaxie również "Ucho Prezesa".
Nowa marka sportowa
4 sierpnia w Galerii Echo w Kielcach zostanie otwarty pierwszy w Polsce sklep sportowej marki Outhorn. Jej ubrania skierowane są do kobiet i mężczyzn w wieku 20-35 lat. Właścicielem jest spółka OTCF, która znana jest klientom w naszym kraju dzięki marce 4F.
Dwie rosyjskie marki odzieżowe
W Galerii Północnej zadebiutują na polskim rynku dwie marki należące do rosyjskiego koncernu: Zarina oraz Love Republic. Firma ma już w Polsce trzy sklepy trzeciej marki - befree. W Europie Środkowo-Wschodniej koncern posiada ponad 600 sklepów.
Rumuńska marka modowa dla kobiet
NISSA oferuje produkty "luksusowe, ale w dostępnych cenach". Ma 16 sklepów w Rumunii, a latem tego roku otworzy pierwszy w Polsce, w warszawskiej Arkadii. W asortymencie znajdziemy eleganckie buty, torebki, odzież i akcesoria.
Królewskie zabawki
Brytyjska marka Hamleys oferuje zabawki dla dzieci. Od wielu lat jest oficjalnym dostawcą brytyjskiej rodziny królewskiej. Sklepy zadebiutują w Polsce w Galerii Północnej, której otwarcie zaplanowane jest na trzeci kwartał 2017 r. Hamleys działa na rynku już 60 lat i ma ponad 70 sklepów na całym świecie.
Niektórzy uciekają
Niektóre marki opuszczają jednak polski rynek. Pod koniec lipca wycofuje się Marks&Spencer, na początku roku zrobiła to marka Topshop, a w planach ma to łotewskie Stenders oferujące kosmetyki do ciała i kąpieli.