Oferty dwóch firm w przetargu na budowę linii tramwajowej w Gdańsku
Dwie firmy złożyły oferty w przetargu na budowę linii tramwajowej na gdańskim osiedlu Morena - poinformował w poniedziałek Urząd Miejski w Gdańsku. Proponowany przez nie koszt wykonania tej inwestycji przekracza jednak sumę, jaką miasto chce wydać na ten cel.
21.07.2014 | aktual.: 21.07.2014 19:27
Jak poinformowała Magdalena Kuczyńska z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku, oferty na budowę 800-metrowej linii tramwajowej złożyły konsorcja: MTM SA/Rajbud oraz WPRD Gravel/TOR-KAR-SSON. Pierwsze z nich zaoferowało, że wykona tę pracę za prawie 23,4 mln zł, a drugie - za ponad 23,8 mln zł.
Tymczasem spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne, która w imieniu miasta ma prowadzić tę inwestycję, przeznaczyła na jej realizację niecałe 16 mln zł.
"Jeśli oferty będą prawidłowe pod względem formalnym, będziemy musieli podjąć decyzję w sprawach finansowych. Nie przesądzam decyzji, ale po rozstrzygnięciu wcześniejszych przetargów związanych z realizacją linii tramwajowej Siedlce-Pomorska Kolej Metropolitalna mamy jeszcze rezerwy finansowe, które pozwalają nam na zrealizowanie tej inwestycji" - ocenił dyrektor Wydziału Programów Rozwojowych Urzędu Miejskiego w Gdańsku Marcin Dawidowski.
W przetargu na budowę linii tramwajowej na gdańskiej Morenie (od ul. F. Rakoczego do ul. Myśliwskiej) jedynym kryterium jest cena.
Według projektu, tramwaje mają się zatrzymywać na dwóch przystankach, roboczo nazwanych: Budapesztańska oraz Myśliwska. Na osiedlu Morena mieszka kilkadziesiąt tysięcy osób. Budowa nowej linii łączącej Morenę ze Śródmieściem i z Wrzeszczem ma się przyczynić do wzrostu liczby osób korzystających z publicznego transportu.
Zadanie obejmuje budowę dwutorowej linii tramwajowej wzdłuż ulicy Bulońskiej wraz z odwodnieniem i budową sieci trakcyjnej, przebudowę infrastruktury wzdłuż realizowanej linii tramwajowej wraz ze skrzyżowaniami ulic przylegającymi do trasy tramwajowej (przebudowa skrzyżowań, przejść dla pieszych, przystanków, chodników, dróg rowerowych, zatok autobusowych), budowę przejazdów rowerowych i chodników oraz przebudowę oświetlenia.
Linia ma powstać w ciągu 11 miesięcy od daty podpisania umowy. To oznacza, że istnieje szansa na jednoczesne uruchomienie obu odcinków tramwajowych (także budowanego obecnie odcinka Siedlce-PKM Brętowo, który ma być gotowy do września 2015 r.) oraz Pomorskiej Kolei Metropolitalnej (PKM). Linia z Siedlec dochodzi do przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej "Brętowo".
W minionych kilku latach w ramach programu modernizacji gdańskich torowisk wyremontowano lub zbudowano w sumie ok. 100 km torów, powstała np. linia tramwajowa Chełm-Świętokrzyska.