Ogromne zmiany na Booking.com. Hotelarze dopięli swego

Booking.com, jedna z najpopularniejszych stron do rezerwacji noclegów, przechodzi rewolucję. Na portalu usunięto klauzulę najniższej ceny. O zmiany od dawna apelowali właściciele i hotelarze.

Booking.com wprowadza ważne zmiany dla hotelarzy i turystów
Booking.com wprowadza ważne zmiany dla hotelarzy i turystów
Źródło zdjęć: © Adobe Stock | nikkimeel

21.06.2024 10:37

To właśnie Booking.com uchodzi za najczęściej odwiedzaną platformę turystyczną w Polsce. Dla przykładu tylko w kwietniu 2022 r. stronę i aplikację odwiedziło ponad 7 mln polskich internautów. Teraz muszą przygotować się na duże zmiany.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Booking.com zmienia zasady. Chodzi o ceny

Jak donosi "Wprost", Booking.com zrezygnował z klauzuli najniższej ceny w całego Europejskiego Obszaru Gospodarczego. W ten sposób spełni wymagania, jakie stawia ustawa rynkach cyfrowych (DMA).

Co się zmienia? Dotychczas portal wymagał od hotelarzy i właścicieli, aby oferowane przez nich ceny noclegów były najniższe na rynku. Teraz nie będą musieli tego robić, co oznacza, że turyści będą musieli poświęcić więcej czasu i energii, aby znaleźć tani nocleg.

Przedsiębiorcy, którzy oferowali noclegi, od dawna domagali się takiej zmiany. Ich zdaniem klauzula najniższej ceny sprawiała, że po odjęciu prowizji dla Booking.com, często wystawiali oferty poniżej kosztów. Dla wielu biznes stał się nieopłacalny.

Postępowanie w sprawie klauzul prowadzi Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE). Być może firma zostanie zmuszona wypłacić przedsiębiorcom odszkodowania za poniesione straty.

Hotelarze na wojnie z platformą. "Ogon merda psem"

Już w lutym 2024 r. hotelarze ubolewali nad podejściem platform turystycznych. Wiceprezes Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego (IGHP) Krzysztof Szadurski przyznał w rozmowie z "Pulsem Biznesu, że choć platformy rezerwacyjne zrewolucjonizowały branżę hotelarską, to obecnie hotelarze stali się jedynie podwykonawcami w systemie, który miał ich wspierać.

Szczególnie skrytykował dominację duopolu Booking.com i Expedia.com na polskim rynku, zarzucając Bookingowi praktyki, które utrudniają hotelarzom korzystanie z rezerwacji bezpośrednich. Ogon merda psem - skomentował podział ról między hotelarzami a Booking.com.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (85)
Zobacz także