Olej rzepakowy z kampanią marketingową. Unia dała pieniądze

Polskie Stowarzyszenie Producentów Oleju (PSPO) będzie kontynuować kampanię ,,Pokochaj olej rzepakowy". Nowy projekt będzie realizowany do 2018 r., a jego budżet wynosi 1,6 mln euro - poinformowała szefowa kampanii Ewa Myśliwiec.

Obraz
Źródło zdjęć: © Fotolia

Pokochaj olej rzepakowy - tak nazywa się kampania społeczna, która ma skłonić do większej konsumpcji tego produktu. W sumie pójść ma na nią 1,6 mln euro.

Kontynuację projektu "Pokochaj olej rzepakowy" zatwierdziła pod koniec kwietnia Komisja Europejska.

- Wyróżnienie dla PSPO jest tym większe, że w ramach kwietniowej decyzji KE jako jedyna organizacja z terenu UE i jedyna z Polski uzyskaliśmy możliwość realizacji kampanii na rynku polskim - powiedziała Ewa Myśliwiec, koordynatorka projektu.

Wyjaśniła, że zgodnie z aktualną polityką KE bardziej wspiera promocję artykułów rolno-spożywczych na rynkach krajów trzecich, więc coraz trudniej uzyskać dotację na realizację kampanii w Unii.

Zatwierdzony budżet kampanii wynosi ponad 1,6 mln euro netto, co w uproszczeniu oznacza wartość kampanii ponad 8 mln zł brutto. Komisja Europejska sfinansuje 50 proc. kosztów, 30 proc. wyłoży Agencja Rynku Rolnego, a pozostałe 20 proc. dołożą firmy członkowskie PSPO, m.in. Zakłady Tłuszczowe Kruszwica, spółka Komagra, zakłady Bielmar.

Program będzie realizowany od dnia podpisania umowy PSPO z ARR, co powinno nastąpić w ciągu najbliższych dwóch miesięcy. Działania w ramach programu zaplanowana na lata 2015-2018. Oprócz Polski PSPO będzie prowadzić podobną kampanię, choć na mniejszą skalę, również przez trzy lata w Słowacji.
Kampanię będzie prowadziło konsorcjum firm: Marketing&Communications Consultants i Media On., które było odpowiedzialne za pierwszą edycję kampanii "Pokochaj olej rzepakowy" .

W ramach programu zaplanowano m.in. działania w prasie, telewizji, internecie i w punktach sprzedaży. Specjalny przekaz ma dotrzeć również do grupy opiniotwórców, w tym m.in. do nauczycieli.

Poprzednia kampania zakończyła się w sierpniu 2014 r. Badania przeprowadzone w jej ramach wykazały, że wizerunek oleju rzepakowego został umocniony, a wiedza na jego temat znacznie poszerzona. Pozytywny wpływ kampanii widać również w aspekcie gospodarczym, bowiem - według danych Nielsen - między 2012 r. a 2014 r. nastąpił wzrost sprzedaży olejów rzepakowych. Poziom sprzedaży zwiększył się ze 127 tys. litrów do 133 tys. litrów, co stanowi wzrost o 5 proc. - informuje Polskie Stowarzyszenie Producentów Olejów.

Źródło artykułu:
Wybrane dla Ciebie
Zakaz niektórych kotłów na Podkarpaciu. Mieszkańców czeka wymiana
Zakaz niektórych kotłów na Podkarpaciu. Mieszkańców czeka wymiana
Mogą upaść po ponad 140 latach. Boją się losu firmy Kulczyka
Mogą upaść po ponad 140 latach. Boją się losu firmy Kulczyka
Sądny dzień dla cen słodyczy. Brak odpowiedzi na najważniejsze pytanie
Sądny dzień dla cen słodyczy. Brak odpowiedzi na najważniejsze pytanie
Nadchodzą trzy niedziele handlowe. W życie wchodzą nowe przepisy
Nadchodzą trzy niedziele handlowe. W życie wchodzą nowe przepisy
Na promocjach bankowych zarobił 61 tys. zł. Oto jego sekret
Na promocjach bankowych zarobił 61 tys. zł. Oto jego sekret
Problemy giganta w Polsce. UOKiK wlepił milionową karę
Problemy giganta w Polsce. UOKiK wlepił milionową karę
Tak wyglądają klejnoty skradzione z Luwru. Mamy zdjęcia
Tak wyglądają klejnoty skradzione z Luwru. Mamy zdjęcia
IKEA tnie zatrudnienie. Redukcja kilkuset etatów
IKEA tnie zatrudnienie. Redukcja kilkuset etatów
ZUS zmienia terminy wypłat. Te grupy dostaną pieniądze wcześniej
ZUS zmienia terminy wypłat. Te grupy dostaną pieniądze wcześniej
Rewolucja w polskich sadach. Oto jak zbiera się teraz jabłka
Rewolucja w polskich sadach. Oto jak zbiera się teraz jabłka
Zamykają zakład w Niemczech. Produkcja trafić m.in. do Polski
Zamykają zakład w Niemczech. Produkcja trafić m.in. do Polski
Skarbówka dała zielone światło. Te wydatki wliczysz do kosztów
Skarbówka dała zielone światło. Te wydatki wliczysz do kosztów