Orange Polska pozyskało w I kw. 70 tys. klientów komórkowych netto
25.04. Warszawa (PAP) - Orange Polska pozyskało netto w pierwszym kwartale 2014 roku 70 tys. klientów telefonii komórkowej. Liczba stacjonarnych łączy głosowych grupy skurczyła się...
25.04. Warszawa (PAP) - href="http://finanse.wp.pl/isin,PLTLKPL00017,notowania-podsumowanie.html">Orange PolskaOrange Polska (Zobacz notowania spółki ») pozyskało netto w pierwszym kwartale 2014 roku 70 tys. klientów telefonii komórkowej. Liczba stacjonarnych łączy głosowych grupy skurczyła się tymczasem o 56 tys. - podała spółka w raporcie.
TELEFONIA KOMÓRKOWA
Liczba klientów telefonii komórkowej href="http://finanse.wp.pl/isin,PLTLKPL00017,notowania-podsumowanie.html">Orange PolskaOrange Polska wyniosła na koniec pierwszego kwartału 15,395 mln w porównaniu z 15,325 mln w czwartym kwartale. Na koniec marca grupa miała 7,360 mln klientów abonamentowych i 8,035 mln klientów pre-paid. Wzrost liczby klientów w pierwszym kwartale dotyczył klientów abonamentowych, natomiast spadek nastąpił w bazie pre-paid.
W pierwszym kwartale href="http://finanse.wp.pl/isin,PLTLKPL00017,notowania-podsumowanie.html">OrangeOrange przyłączyło netto 126 tys. numerów nju mobile, dzięki czemu liczba klientów tańszej marki komórkowej wzrosła do 479 tys.
Średni miesięczny przychód na abonenta komórkowego grupy wyniósł 31,8 zł wobec 32,8 w czwartym kwartale tego roku. Przychód na klienta z usług detalicznych wyniósł 28,2 zł wobec 29,2 zł w czwartym kwartale.
Wskaźnik odejść klientów wyniósł 3,4 proc. w segmencie abonamentowym i 14,9 proc. w pre-paid. Były to podobne wartości jak w czwartym kwartale.
TELEFONIA STACJONARNA
Liczba stacjonarnych łączy głosowych TP w pierwszym kwartale spadła do 4,685 mln z 4,741 mln na koniec grudnia 2013 roku. Spadek liczby linii spowolnił tym samym do 56 tys. wobec utraty 62 tys. linii w ostatnim kwartale 2013 roku.
Średni miesięczny przychód na abonenta usług telefonii stacjonarnej wyniósł 42,4 zł wobec 43,3 zł w czwartym kwartale tego roku.
DOSTĘP SZEROKOPASMOWY I TELEWIZJA
Liczba usług dostępu szerokopasmowego href="http://finanse.wp.pl/isin,PLTLKPL00017,notowania-podsumowanie.html">Orange PolskaOrange Polska dla rynku detalicznego spadła w pierwszym kwartale o 16 tys. do 2,285 mln w stosunku do 2,301 mln na koniec grudnia. Tymczasem w czwartym kwartale 2013 roku spadek w tej dywizji wyniósł 4 tys. usług.
Na koniec marca liczba usług telewizyjnych w grupie wyniosła 708 tys. Na koniec czwartego kwartału było to 707 tys. usług.
Miesięczny przychód na abonenta usług dostępu szerokopasmowego, telewizji i VoIP wyniósł w pierwszym kwartale 60,5 zł wobec 60,9 zł w czwartym kwartale ubiegłego roku.
USŁUGI PAKIETOWE
Grupa zakończyła pierwszy kwartał z 352 tys. klientów Orange Open, pozyskując w kwartale 66 tys. klientów. W trzecim kwartale przyrost wynosił tymczasem 75 tys. klientów. (PAP)
kuc/