Oszuści mają nowy sposób działania. Wysyłają "paczki niespodzianki"

Poczta Polska ostrzega przed nową metodą wyłudzania pieniędzy od Polaków. Coraz popularniejsze jest nadawanie przesyłek pobraniowych do losowych adresatów. W paczkach są małowartościowe przedmioty. Kwota, którą musi zapłacić odbiorca, przewyższa wielokrotnie koszt wysłanej rzeczy.

W razie  wątpliwości klienci mają prawo do odmowy przyjęcia przesyłki
W razie wątpliwości klienci mają prawo do odmowy przyjęcia przesyłki
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Poczta Polska

16.04.2022 09:20

Poczta Polska informuje, że oszuści wysyłają przedmioty o znikomej wartości, takie jak plastikowy pierścionek czy piłeczka, wskazując przy tym nieproporcjonalnie wysokie do zawartości przesyłki kwoty pobrania od adresata. Klienci, którzy decydują się na odebranie paczki od nieznajomego nadawcy, narażają się na wydatek rzędu od kilkudziesięciu do nawet kilkuset złotych.

Poczta Polska przestrzega przed odbieraniem takich "przesyłek niespodzianek" i radzi, aby pytać kuriera, kto jest nadawcą paczki. "W razie wątpliwości klienci mają prawo do odmowy przyjęcia przesyłki" - przypomina państwowa firmy.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

– Nie kupujmy kota w worku, bo właśnie na to liczą wyłudzacze. Konsultujmy się z domownikami i informujmy wzajemnie, jeżeli coś zamawiamy przez internet. Niespodziewana wizyta w drzwiach doręczyciela z przesyłką niewiadomego pochodzenia, na dodatek do opłacenia, powinna wzmóc naszą czujność. Jeżeli zdecydujemy się opłacić taką przesyłkę, możemy się srogo rozczarować jej zawartością, za którą przyszło nam zapłacić niemałe pieniądze – komentuje Daniel Witowski, rzecznik prasowy Poczty Polskiej.

Nowa metoda wyłudzania pieniędzy wiąże się z rozwojem e-handlu. Coraz więcej Klientów decyduje się na zakupy przez internet, często wybierając opcję dostawy za pobraniem. Nadawca, który wysyła przesyłkę z małowartościowym przedmiotem przy wskazaniu wysokiej kwoty pobraniowej, liczy, że odbiorca pomyli paczkę z zamówieniami swoimi lub swoich bliskich. Dodatkowo bardzo często adresaci działają pod wpływem impulsu. W momencie niespodziewanej wizyty kuriera i konieczności dokonania szybkiego wyboru odbiorcy decydują się na opłacenie i przyjęcie tajemniczej przesyłki.

Poczta Polska przypomina też, że każdy, kto przyjmie przesyłkę pobraniową i poczuje się oszukany jej zawartością, powinien takie zdarzenie zgłosić na policję.

Źródło artykułu:WP Finanse
handeloszuście-handel w polsce
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (89)