Oto jak emigranci zarabiają na ojczystych markach
"Dziennik Gazeta Prawna" pisze, że Polacy szukający zagranicą własnego biznesu często chcą go uruchomić pod ojczystą marką. Dziennik wyjaśnia, że w tym roku wystartuje około 150 punktów opartych na polskim pomyśle.
27.04.2011 | aktual.: 27.04.2011 12:32
Gazeta podkreśla, że największym powodzeniem za granicą cieszą się polskie pizzerie. Jak tłumaczą eksperci, to efekt tego, że tego rodzaju kuchni najbardziej brakuje na Wyspach Brytyjskich. W Niemczech natomiast polska Pizzeria K-2 ma już cztery lokale i wkrótce otworzy kilka kolejnych. Zdaniem gazety, zainteresowanie franczyzą obserwują również inne polskie sieci pizzerii.
"Dziennik Gazeta Prawna" pisze, że oprócz pizzy nasi rodacy chcą promować na Wyspach naleśniki i nie zrażają ich wyższe niż w Polsce nawet o 20 - 30 procent koszty inwestycji. Jedna z sieci oferujących naleśniki otrzymuje mnóstwo propozycji zakupu licencji także ze Stanów Zjednoczonych.
Dziennik dodaje, że plany ekspansji na zagraniczne rynki szykują także między innymi polskie firmy odzieżowe czy meblarskie. Nie jest także wykluczone, że w Wielkiej Brytanii zadebiutuje polska sieć tanich sklepów spożywczych.