Oto ulubione sklepy Polaków. Dwie sieci walczą o pozycję lidera

Aplikacja Listonic przygotowała ranking najpopularniejszych sieci handlowych w poszczególnych kategoriach. Twórcy rankingu przeanalizowali również wydatki konsumentów podczas zakupów w sklepach spożywczych - informuje "Super Express".

lidl, biedronka, lidl biedronka, lidlbiedronka, biedronkalidlBiedronka, Action, Rossmann oraz Ikea są ulubionymi sklepami Polaków
Źródło zdjęć: © Money.pl | Rafał Parczewski

Z wyników Rankingu Popularności Sieci Handlowych 2024 wynika ,że najpopularniejszą siecią spożywczą w Polsce jest Biedronka. W 2023 r. jej udział w rynku wyniósł 37,22 proc., czyli o 3,22 pp. więcej niż rok wcześniej. Drugie miejsce zajął Lidl, czyli ubiegłoroczny zwycięzca. Na kolejnych miejscach znalazły się: Auchan, Kaufland oraz Dino.

Ranking popularności został przygotowany w oparciu o dane z aplikacji Listonic, w której konsumenci mogą przygotowywać własne listy zakupowe.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Milioner radzi w co dziś opłaca się inwestować - Marian Owerko - Biznes Klasa #15

Oto ulubione sklepy Polaków

Spośród dyskontów niespożywczych najlepsza okazała się sieć Action, która miała 51,73 proc. udziałów. Na drugim miejscu, z udziałem równym 36,62 proc., znalazła się sieć Pepco. Trzecie miejsce, podobnie jak w ubiegłym roku, zajęła sieć Dealz.

Rossmann okazał się zdecydowanym liderem w kategorii drogerii, z udziałem w rynku wynoszącym 92,66 proc. Sklepy tej sieci odwiedza codziennie ponad 1 milion Polaków w blisko 1800 drogeriach i drogerii internetowej. Drugie miejsce zajęła sieć Hebe (7,24 proc.), a trzecie – Super Pharm (0,09 proc.).

Z kolei w kategorii dom i ogród ponownie najlepsza okazała się Ikea z wynikiem 38,63 proc. Drugie miejsce zajęła Castorama, a trzecie — Lerloy Merlin.

W 2023 r. wśród najpopularniejszych produktów na listach zakupów zarówno w sklepach spożywczych, jak i drogeriach oraz dyskontach niespożywczych znalazł się papier toaletowy. W sklepach z wyposażeniem domu i ogrodu pojawiły się natomiast takie dodatki jak szklanki czy talerze.

Ile wydajemy w sklepach spożywczych?

Jak wynika z analizy Centrum Monitorowania Rynku w 2023 r. nadal płaciliśmy za zakupy więcej, chociaż w koszykach znajdowało się mniej produktów. Średnia wartość koszyka w dyskontach wyniosła 62 zł, czyli o 6 proc. więcej niż rok wcześniej. Jednocześnie, do koszyków trafiało średnio o 7 opakowań produktów mniej niż w 2022 r.

Wybrane dla Ciebie
Duża zmiana na Poczcie już wkrótce. Mówią o rewolucji
Duża zmiana na Poczcie już wkrótce. Mówią o rewolucji
Ta opłata to obowiązek. Kontrolerzy robią zdjęcia aut. 800 zł kary
Ta opłata to obowiązek. Kontrolerzy robią zdjęcia aut. 800 zł kary
"Grozi za to grzywna 1500 zł". Burmistrz apeluje do rolników
"Grozi za to grzywna 1500 zł". Burmistrz apeluje do rolników
Ile trzeba mieć oszczędności, by żyć z odsetek? Oto kwota
Ile trzeba mieć oszczędności, by żyć z odsetek? Oto kwota
Te znicze to tegoroczny hit. Ludzie wydają nawet kilkaset złotych
Te znicze to tegoroczny hit. Ludzie wydają nawet kilkaset złotych
Ostrzeżenie dla turystów. Niedźwiedź pojawił się w woj. małopolskim
Ostrzeżenie dla turystów. Niedźwiedź pojawił się w woj. małopolskim
Emerytura w wieku 40 lat. Policzyli, ile musisz mieć kapitału
Emerytura w wieku 40 lat. Policzyli, ile musisz mieć kapitału
Jak zwiększyć emeryturę z KRUS i ZUS? Nie każdy o tym wie
Jak zwiększyć emeryturę z KRUS i ZUS? Nie każdy o tym wie
Rywal KFC szturmem podbija Polskę. Otwiera 7 nowych lokali
Rywal KFC szturmem podbija Polskę. Otwiera 7 nowych lokali
Wpłata na konto. Od takiej kwoty bank zawiadomi skarbówkę
Wpłata na konto. Od takiej kwoty bank zawiadomi skarbówkę
To koniec znanego browaru. Burmistrz miasta z nazwy marki zabrał głos
To koniec znanego browaru. Burmistrz miasta z nazwy marki zabrał głos
Ceny węgla na Śląsku. Tu kupisz opał najtaniej
Ceny węgla na Śląsku. Tu kupisz opał najtaniej