Oto ulubione sklepy Polaków. Dwie sieci walczą o pozycję lidera

Aplikacja Listonic przygotowała ranking najpopularniejszych sieci handlowych w poszczególnych kategoriach. Twórcy rankingu przeanalizowali również wydatki konsumentów podczas zakupów w sklepach spożywczych - informuje "Super Express".

lidl, biedronka, lidl biedronka, lidlbiedronka, biedronkalidlBiedronka, Action, Rossmann oraz Ikea są ulubionymi sklepami Polaków
Źródło zdjęć: © Money.pl | Rafał Parczewski

Z wyników Rankingu Popularności Sieci Handlowych 2024 wynika ,że najpopularniejszą siecią spożywczą w Polsce jest Biedronka. W 2023 r. jej udział w rynku wyniósł 37,22 proc., czyli o 3,22 pp. więcej niż rok wcześniej. Drugie miejsce zajął Lidl, czyli ubiegłoroczny zwycięzca. Na kolejnych miejscach znalazły się: Auchan, Kaufland oraz Dino.

Ranking popularności został przygotowany w oparciu o dane z aplikacji Listonic, w której konsumenci mogą przygotowywać własne listy zakupowe.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Milioner radzi w co dziś opłaca się inwestować - Marian Owerko - Biznes Klasa #15

Oto ulubione sklepy Polaków

Spośród dyskontów niespożywczych najlepsza okazała się sieć Action, która miała 51,73 proc. udziałów. Na drugim miejscu, z udziałem równym 36,62 proc., znalazła się sieć Pepco. Trzecie miejsce, podobnie jak w ubiegłym roku, zajęła sieć Dealz.

Rossmann okazał się zdecydowanym liderem w kategorii drogerii, z udziałem w rynku wynoszącym 92,66 proc. Sklepy tej sieci odwiedza codziennie ponad 1 milion Polaków w blisko 1800 drogeriach i drogerii internetowej. Drugie miejsce zajęła sieć Hebe (7,24 proc.), a trzecie – Super Pharm (0,09 proc.).

Z kolei w kategorii dom i ogród ponownie najlepsza okazała się Ikea z wynikiem 38,63 proc. Drugie miejsce zajęła Castorama, a trzecie — Lerloy Merlin.

W 2023 r. wśród najpopularniejszych produktów na listach zakupów zarówno w sklepach spożywczych, jak i drogeriach oraz dyskontach niespożywczych znalazł się papier toaletowy. W sklepach z wyposażeniem domu i ogrodu pojawiły się natomiast takie dodatki jak szklanki czy talerze.

Ile wydajemy w sklepach spożywczych?

Jak wynika z analizy Centrum Monitorowania Rynku w 2023 r. nadal płaciliśmy za zakupy więcej, chociaż w koszykach znajdowało się mniej produktów. Średnia wartość koszyka w dyskontach wyniosła 62 zł, czyli o 6 proc. więcej niż rok wcześniej. Jednocześnie, do koszyków trafiało średnio o 7 opakowań produktów mniej niż w 2022 r.

Wybrane dla Ciebie
O tych pracowników biją się firmy. Płacą 30 tys. zł miesięcznie
O tych pracowników biją się firmy. Płacą 30 tys. zł miesięcznie
Ikea uruchamia cyfrowy second hand. Oto co można kupić za 10 zł
Ikea uruchamia cyfrowy second hand. Oto co można kupić za 10 zł
Ten sklep znał każdy Polak. Sieć z elektroniką znika z Europy
Ten sklep znał każdy Polak. Sieć z elektroniką znika z Europy
"Powstała moda na te znicze". Ludzie wydają po kilkaset złotych
"Powstała moda na te znicze". Ludzie wydają po kilkaset złotych
Uwaga przy jesiennych porządkach. Kary mogą sięgać 5 tys. zł
Uwaga przy jesiennych porządkach. Kary mogą sięgać 5 tys. zł
Najnowsza atrakcja w turystycznym raju Polaków. Znamy ceny biletów
Najnowsza atrakcja w turystycznym raju Polaków. Znamy ceny biletów
To on wygrał Konkurs Chopinowski. Taką nagrodę zgarnął
To on wygrał Konkurs Chopinowski. Taką nagrodę zgarnął
To oni podbijają polski rynek pracy. Zastępują Ukraińców
To oni podbijają polski rynek pracy. Zastępują Ukraińców
To koniec rodzinnej piekarni. Działali na rynku ponad 40 lat
To koniec rodzinnej piekarni. Działali na rynku ponad 40 lat
Trwa demontaż na Mazurach. Zmiany od nowego miesiąca
Trwa demontaż na Mazurach. Zmiany od nowego miesiąca
Kasjerka ofiarą mobbingu. Jest wyrok. Biedronka ma zapłacić 30 tys. zł
Kasjerka ofiarą mobbingu. Jest wyrok. Biedronka ma zapłacić 30 tys. zł
Przekręt na sześć cyfr w fabryce mięsa. Dyrektor usłyszał wyrok
Przekręt na sześć cyfr w fabryce mięsa. Dyrektor usłyszał wyrok