Oto ulubione sklepy Polaków. Dwie sieci walczą o pozycję lidera

Aplikacja Listonic przygotowała ranking najpopularniejszych sieci handlowych w poszczególnych kategoriach. Twórcy rankingu przeanalizowali również wydatki konsumentów podczas zakupów w sklepach spożywczych - informuje "Super Express".

lidl, biedronka, lidl biedronka, lidlbiedronka, biedronkalidlBiedronka, Action, Rossmann oraz Ikea są ulubionymi sklepami Polaków
Źródło zdjęć: © Money.pl | Rafał Parczewski

Z wyników Rankingu Popularności Sieci Handlowych 2024 wynika ,że najpopularniejszą siecią spożywczą w Polsce jest Biedronka. W 2023 r. jej udział w rynku wyniósł 37,22 proc., czyli o 3,22 pp. więcej niż rok wcześniej. Drugie miejsce zajął Lidl, czyli ubiegłoroczny zwycięzca. Na kolejnych miejscach znalazły się: Auchan, Kaufland oraz Dino.

Ranking popularności został przygotowany w oparciu o dane z aplikacji Listonic, w której konsumenci mogą przygotowywać własne listy zakupowe.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Milioner radzi w co dziś opłaca się inwestować - Marian Owerko - Biznes Klasa #15

Oto ulubione sklepy Polaków

Spośród dyskontów niespożywczych najlepsza okazała się sieć Action, która miała 51,73 proc. udziałów. Na drugim miejscu, z udziałem równym 36,62 proc., znalazła się sieć Pepco. Trzecie miejsce, podobnie jak w ubiegłym roku, zajęła sieć Dealz.

Rossmann okazał się zdecydowanym liderem w kategorii drogerii, z udziałem w rynku wynoszącym 92,66 proc. Sklepy tej sieci odwiedza codziennie ponad 1 milion Polaków w blisko 1800 drogeriach i drogerii internetowej. Drugie miejsce zajęła sieć Hebe (7,24 proc.), a trzecie – Super Pharm (0,09 proc.).

Z kolei w kategorii dom i ogród ponownie najlepsza okazała się Ikea z wynikiem 38,63 proc. Drugie miejsce zajęła Castorama, a trzecie — Lerloy Merlin.

W 2023 r. wśród najpopularniejszych produktów na listach zakupów zarówno w sklepach spożywczych, jak i drogeriach oraz dyskontach niespożywczych znalazł się papier toaletowy. W sklepach z wyposażeniem domu i ogrodu pojawiły się natomiast takie dodatki jak szklanki czy talerze.

Ile wydajemy w sklepach spożywczych?

Jak wynika z analizy Centrum Monitorowania Rynku w 2023 r. nadal płaciliśmy za zakupy więcej, chociaż w koszykach znajdowało się mniej produktów. Średnia wartość koszyka w dyskontach wyniosła 62 zł, czyli o 6 proc. więcej niż rok wcześniej. Jednocześnie, do koszyków trafiało średnio o 7 opakowań produktów mniej niż w 2022 r.

Wybrane dla Ciebie

Austriacki inwestor powiedział: pas. Teraz polska fabryka zbiera pieniądze na wykup
Austriacki inwestor powiedział: pas. Teraz polska fabryka zbiera pieniądze na wykup
Od tego zależą ceny nagrobków. Właściciel zakładu ujawnia
Od tego zależą ceny nagrobków. Właściciel zakładu ujawnia
Jedna decyzja i emerytura będzie wyższa. ZUS potwierdza
Jedna decyzja i emerytura będzie wyższa. ZUS potwierdza
Ceny prądu zamrożone do końca roku. A co potem? Padła ważna deklaracja
Ceny prądu zamrożone do końca roku. A co potem? Padła ważna deklaracja
Nowy obowiązek dla budujących i remontujących domy. Chodzi o światłowód
Nowy obowiązek dla budujących i remontujących domy. Chodzi o światłowód
Tańsze sanatorium. Nowe stawki już od października
Tańsze sanatorium. Nowe stawki już od października
Seniorka zostawiła pieniądze pod śmietnikiem. Straciła oszczędności
Seniorka zostawiła pieniądze pod śmietnikiem. Straciła oszczędności
Nowa usługa w popularnej sieci. Ma być dostępna w każdym sklepie
Nowa usługa w popularnej sieci. Ma być dostępna w każdym sklepie
Zabytek oddany za złotówkę i odkupiony za miliony. Historia wieży z Mazur
Zabytek oddany za złotówkę i odkupiony za miliony. Historia wieży z Mazur
Rok się nie skończył, a limit na ścieki tak. Kłopot pod Poznaniem
Rok się nie skończył, a limit na ścieki tak. Kłopot pod Poznaniem
Zapłacił za węgiel. Sklep nagle zniknął. Policja ostrzega
Zapłacił za węgiel. Sklep nagle zniknął. Policja ostrzega
Czy do łosi będzie można strzelać? Resort rolnictwa komentuje
Czy do łosi będzie można strzelać? Resort rolnictwa komentuje