Oto ulubione sklepy Polaków. Dwie sieci walczą o pozycję lidera
Aplikacja Listonic przygotowała ranking najpopularniejszych sieci handlowych w poszczególnych kategoriach. Twórcy rankingu przeanalizowali również wydatki konsumentów podczas zakupów w sklepach spożywczych - informuje "Super Express".
01.02.2024 | aktual.: 01.02.2024 12:29
Z wyników Rankingu Popularności Sieci Handlowych 2024 wynika ,że najpopularniejszą siecią spożywczą w Polsce jest Biedronka. W 2023 r. jej udział w rynku wyniósł 37,22 proc., czyli o 3,22 pp. więcej niż rok wcześniej. Drugie miejsce zajął Lidl, czyli ubiegłoroczny zwycięzca. Na kolejnych miejscach znalazły się: Auchan, Kaufland oraz Dino.
Ranking popularności został przygotowany w oparciu o dane z aplikacji Listonic, w której konsumenci mogą przygotowywać własne listy zakupowe.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Milioner radzi w co dziś opłaca się inwestować - Marian Owerko - Biznes Klasa #15
Oto ulubione sklepy Polaków
Spośród dyskontów niespożywczych najlepsza okazała się sieć Action, która miała 51,73 proc. udziałów. Na drugim miejscu, z udziałem równym 36,62 proc., znalazła się sieć Pepco. Trzecie miejsce, podobnie jak w ubiegłym roku, zajęła sieć Dealz.
Rossmann okazał się zdecydowanym liderem w kategorii drogerii, z udziałem w rynku wynoszącym 92,66 proc. Sklepy tej sieci odwiedza codziennie ponad 1 milion Polaków w blisko 1800 drogeriach i drogerii internetowej. Drugie miejsce zajęła sieć Hebe (7,24 proc.), a trzecie – Super Pharm (0,09 proc.).
Z kolei w kategorii dom i ogród ponownie najlepsza okazała się Ikea z wynikiem 38,63 proc. Drugie miejsce zajęła Castorama, a trzecie — Lerloy Merlin.
W 2023 r. wśród najpopularniejszych produktów na listach zakupów zarówno w sklepach spożywczych, jak i drogeriach oraz dyskontach niespożywczych znalazł się papier toaletowy. W sklepach z wyposażeniem domu i ogrodu pojawiły się natomiast takie dodatki jak szklanki czy talerze.
Ile wydajemy w sklepach spożywczych?
Jak wynika z analizy Centrum Monitorowania Rynku w 2023 r. nadal płaciliśmy za zakupy więcej, chociaż w koszykach znajdowało się mniej produktów. Średnia wartość koszyka w dyskontach wyniosła 62 zł, czyli o 6 proc. więcej niż rok wcześniej. Jednocześnie, do koszyków trafiało średnio o 7 opakowań produktów mniej niż w 2022 r.