Outbox docelowo chce wejść na GPW; w '09 chce urosnąć o około 10 proc.
17.12.Warszawa (PAP) - Spółka konsultingowa Outbox, specjalizująca
się we wspieraniu procesów biznesowych oraz IT związanych z
obsługą relacji z klientami (CRM), docelowo chce...
17.12.2008 | aktual.: 17.12.2008 15:13
17.12.Warszawa (PAP) - Spółka konsultingowa Outbox, specjalizująca się we wspieraniu procesów biznesowych oraz IT związanych z obsługą relacji z klientami (CRM), docelowo chce wejść na giełdę, nie stanie się to jednak w perspektywie najbliższego roku. Plany spółki na 2009 r. zakładają wzrost przychodów o około 10 proc.
"W dłuższym terminie giełda na pewno jest dla nas celem, ale to jest na razie odległa perspektywa. Na pewno w przyszłym roku nie zaczniemy jeszcze przygotowań do upublicznienia " - powiedział na spotkaniu z dziennikarzami członek zarządu Outboksu Marcin Ciesielski.
Dodał także, że Outbox nie wyklucza możliwości pozyskania inwestora branżowego oraz, że takie podmioty zgłaszają pewne zainteresowanie spółką.
Outbox specjalizuje się w przedsięwzięciach dla podmiotów z sektora telekomunikacyjnego - głównie operatorów sieci komórkowych i stacjonarnych. Jednym z głównych klientów spółki jest Telekomunikacja Polska. Około 30 proc. przychodów Outboksu pochodzi z eksportu. Spółka ma klientów m.in. w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Francji, USA i RPA.
Przedstawiciele Outboksu poinformowali, że spółka zwiększy w 2008 r. przychody do ponad 25 mln zł z 21 mln zł uzyskanych w 2007 r. Zysk netto ma się utrzymać w 2008 r. na podobnym poziomie jak rok wcześniej, czyli około 6 mln zł.
Pomimo że przedstawiciele Outboxa widzą pewną ostrożność w planowaniu przez spółki wydatków inwestycyjnych na 2009 r., to ich plan na przyszły rok zakłada wzrost przychodów.
"Mamy już budżet na przyszły rok i założyliśmy w nim wzrost przychodów o około 10 proc." - powiedział Ciesielski.
Zauważalny udział w przyszłorocznych przychodach Outboksu może mieć umowa podpisana niedawno przez spółkę z Oracle USA, która dotyczy dostawy rozszerzeń funkcjonalności produktów CRM z oferty Oracle celem zapewnienia obsługi usług konwergentnych sprzedawanych przez firmy telekomunikacyjne i medialne.(PAP)
gsu/ jtt/