Papież Franciszek źródłem darmowej reklamy dla American Airlines i Fiat Chrysler
Pielgrzymka papieża Franciszka do Stanów Zjednoczonych nieoczekiwanie stała się dla dwóch firm źródłem darmowej promocji - informuje CNN.
27.09.2015 | aktual.: 27.09.2015 12:33
Na wizycie głowy Kościoła katolickiego w USA skorzystały przede wszystkim linie lotnicze American Airlines i motoryzacyjny koncern Fiat Chrysler Automobiles. Ta pierwsza korporacja zapewniła papieżowi transport drogą powietrzną. Ta druga dostarczyła mu dwa samochody - przebudowanego Jeepa Wranglera, który służy papieżowi jako tzw. "papamobile", i Fiata 500L, którym gość z Watykanu udał się m.in. do Białego Domu.
Gdyby American Airlines i Fiat Chrysler chciały wykupić z myślą o reklamie taki czas antenowy, który odpowiadałby okresowi, przez jaki obie marki były pokazywane w serwisach informacyjnych relacjonujących papieską wizytę, musiałyby wydać na to "miliony dolarów" - uważa Tim Maleeny z agencji reklamowej Havas Worldwide.
Jak zauważają eksperci, tego rodzaju rozgłos jest szczególnie ważny dla Fiata, który nie zbudował jeszcze silnej bazy konsumenckiej na amerykańskim rynku.
Zobacz także: Ile płacimy abonamentu?