Piwo wygrało konkurs Perły Rynku FMCG 2011

Piwo Łomża Niepasteryzowane zostało wyróżnione w plebiscycie "Perły Rynku FMCG 2011", największym niezależnym konkursie branżowym, organizowanym przez miesięcznik Wiadomości Handlowe. Jest to jedyne piwo, które w tym roku zostało nagrodzone przez czytelników. ...

Obraz
Źródło zdjęć: © AFP

Piwo Łomża Niepasteryzowane zostało wyróżnione w plebiscycie „Perły Rynku FMCG 2011” – największym niezależnym konkursie branżowym, organizowanym przez miesięcznik "Wiadomości Handlowe". Jest to jedyne piwo, które w tym roku zostało nagrodzone przez czytelników.

W tym roku do konkursu producenci zgłosili 330 produktów, które zadebiutowały na rynku w 2010 roku. W kategorii „Alkohole do 18%”, w której startowała Łomża Niepasteryzowane, brały udział tylko piwa i wina. Jako laureat Łomża uzyskała prawo do posługiwania się logotypem przyznanej nagrody w celach marketingowych.

- Wyróżnienie otrzymane w konkursie potwierdza, że zarówno w koszykach konsumentów, jak i na półkach sklepowych, nie brakuje miejsca dla ciekawych, innowacyjnych produktów i marek regionalnych. Wzrost sprzedaży Łomży o 49 proc. w I kwartale 2011 r. w porównaniu z analogicznym okresem w 2010 r. potwierdza ten trend – mówi Maciej Ładwiński, Senior Brand Manager marki Łomża. – Nagrodzona Łomża Niepasteryzowane w charakterystycznym „bączku” została bardzo dobrze przyjęta przez naszych konsumentów, zwłaszcza przez mieszkańców Warszawy. Jednak nie spoczywamy na laurach i wciąż intensywnie rozbudowujemy portfolio marki Łomża. W tym roku wprowadziliśmy kolejne ciekawe nowości – Łomżę Export Miodowe oraz Łomżę Export Pszeniczne. Duży sukces odniosła zwłaszcza miodowa Łomża, która w bardzo krótkim czasie osiągnęła prawie 10-procentowy udział w całości sprzedaży marki Łomża – dodaje.

W konkursie „Perły Rynku FMCG” to detaliści – właściciele i pracownicy sklepów – wskazują najlepsze nowości rynkowe. Wybierając produkty o największym według nich potencjale, prognozują ich przyszły sukces sprzedażowy.

Do tegorocznej edycji plebiscytu producenci zgłosili 330 produktów, które zostały posegregowane na 60 kategorii. Badanie wśród czytelników miesięcznika przeprowadzono metodą ankiety dołączonej do marcowego wydania „Wiadomości Handlowych”.

Do instytutu badawczego GfK Polonia, który sprawował nadzór nad konkursem, wpłynęło 981 wypełnionych ankiet. W każdej kategorii respondenci wybierali 3 produkty, które w ich własnej, subiektywnej ocenie odniosły największy sukces na rynku. Respondentów proszono również, aby wskazane produkty uszeregowali w kolejności od 1. do 3. miejsca.
Na podstawie głosów oddanych przez respondentów sporządzono ranking produktów w obrębie każdej z wyróżnionych kategorii. Im wyższą liczbę punktów uzyskał produkt, tym wyższą zajął pozycję w rankingu.

Łomża Niepasteryzowane to piwo jasne o zawartości alkoholu 6% obj., dostępne w butelkach o pojemności 0,33 litra. Dedykowane jest konsumentom poszukującym oryginalnych wrażeń smakowych i estetycznych. Łączy najlepsze tradycje regionalnego piwa z potrzebami wyrafinowanego, wielkomiejskiego konsumenta. Sprzedawane jest w charakterystycznej butelce typu "bączek" utrzymanej w minimalistycznej stylistyce.

Wybrane dla Ciebie

Brytyjczycy kupili polski browar, ale piwa nie chcą. Oto co produkują
Brytyjczycy kupili polski browar, ale piwa nie chcą. Oto co produkują
Wzbudzili kontrowersje. Teraz zamykają lokale. "Zbyt odważny"
Wzbudzili kontrowersje. Teraz zamykają lokale. "Zbyt odważny"
Zostawili go z problemem na 36 tys. zł. Poszkodowanych może być więcej
Zostawili go z problemem na 36 tys. zł. Poszkodowanych może być więcej
Nowy system na parkingach Biedronki. Sieć wyjaśnia, na czym polega
Nowy system na parkingach Biedronki. Sieć wyjaśnia, na czym polega
Zbliża się masowa wycinka. Coraz bliżej kontrowersyjnej inwestycji
Zbliża się masowa wycinka. Coraz bliżej kontrowersyjnej inwestycji
Sensacja wśród turystów. W Tatrach mają nosić swoje odchody w workach
Sensacja wśród turystów. W Tatrach mają nosić swoje odchody w workach
Czeczeni mieli zastraszać kupców. Prokuratura chciała umorzenia sprawy
Czeczeni mieli zastraszać kupców. Prokuratura chciała umorzenia sprawy
Polacy kochają jej smak. Ulubiona ryba może zniknąć ze sklepów
Polacy kochają jej smak. Ulubiona ryba może zniknąć ze sklepów
Sprawdzili kilkanaście piekarników. Oto wyniki kontroli
Sprawdzili kilkanaście piekarników. Oto wyniki kontroli
Praca dla Polaków w Niemczech. Oto ile płacą za robotę przy bydle
Praca dla Polaków w Niemczech. Oto ile płacą za robotę przy bydle
Klienci rzucili się po nową kolekcję. Tłumy w Ikei. Sieć zabiera głos
Klienci rzucili się po nową kolekcję. Tłumy w Ikei. Sieć zabiera głos
Praca w Krakowie. Płacą nawet 20 tys.zł kierowcy
Praca w Krakowie. Płacą nawet 20 tys.zł kierowcy