PKP Cargo przewiezie dla Veolii 4,25 mln ton węgla w 3 lata
Warszawa, 06.07.2015 (ISBnews) - PKP Cargo podpisało z Veolią w Polsce trzyletnią umowę na przewóz 4,25 mln ton węgla kamiennego. Kontrakt będzie realizowany w latach 2016-2018, podała spółka. Umowa stanowi kontynuację wieloletniej współpracy pomiędzy stronami.
06.07.2015 | aktual.: 06.07.2015 10:38
"Przedłużając współpracę z Veolią udowadniamy, że PKP Cargo jest przewoźnikiem pierwszego wyboru dla największych podmiotów gospodarczych w Polsce. Jesteśmy sprawdzonym partnerem. Prowadzona w spółce optymalizacja oraz wynikająca ze skali duża elastyczność umożliwia nam świadczenie usług wysokiej jakości za dobrą cenę" - powiedział członek zarządu ds. handlowych Jacek Neska, cytowany w komunikacie.
Przewozy będą realizowane na terenie sześciu z siedmiu zakładów PKP Cargo. Obsługa kontraktu będzie wymagała uruchamiania od kilku do kilkunastu pociągów tygodniowo, w zależności od aktualnego zapotrzebowania klienta. Kontrakt przewiduje głównie dostawy węgla ze śląskich kopalń do centralnej i zachodniej Polski, podano również.
Umowa z Veolią to kolejny ważny kontrakt na przewozy węgla podpisany przez PKP Cargo w tym roku. Wcześniej spółka zawarła umowy na transport tego paliwa m.in. dla spółek z Grupy Azoty. PKP Cargo zdobyło również zlecenie na samodzielne przewozy węgla z Polski do Niemiec, przypomina spółka.
Veolia jest w Polsce jednym z czołowych dostawców usług w zakresie zarządzania energią, gospodarki wodno-ściekowej i odpadowej. Działa w Polsce od 1994 roku, zatrudniając prawie 5 tys. pracowników w około 40 miastach, w tym Warszawie, Łodzi i Poznaniu. Jest największym prywatnym operatorem sieci ciepłowniczych, a także trzecią co do wielkości firmą na rynku kogeneracji i liderem w zakresie usług energetycznych.
PKP Cargo zadebiutowało w październiku 2013 r. na warszawskiej giełdzie. Spółka działa w segmentach: przewozów towarów, intermodalnych, spedycji, oraz napraw taboru, posiada własne zaplecze modernizacyjne i własne terminale przeładunkowe. Spółka jest przewoźnikiem nr 1 w Polsce (ok. 48% udziału w rynku według masy i ok. 57% według pracy przewozowej w 2014 r.) oraz drugim przewoźnikiem w Unii Europejskiej.
(ISBnews)