Trwa ładowanie...
d2kcmaq
d2kcmaq

PKP Cargo rozbudowuje tabor do przewozów zagranicznych

Warszawa, 08.10.2014 (ISBnews) - PKP Cargo przygotowuje kolejne lokomotywy do realizacji zadań przewozowych poza granicami Polski, poinformował członek zarządu ds. operacyjnych Wojciech Derda. Ostatnio przewoźnik uzyskał zgodę na wjazd lokomotyw serii ST44 do Czech. Niebawem PKP Cargo ogłosi też przetarg na lokomotywy wielosystemowe.
Share
d2kcmaq

"Strategia PKP Cargo przewiduje rozwój organiczny za granicą. Nie rzucamy słów na wiatr. Żeby móc odpowiedzieć na zapotrzebowanie na nasze usługi, przygotowujemy kolejne lokomotywy mogące wjechać na tory poza granicami Polski. Jeśli to tylko możliwe, bardzo dobrym rozwiązaniem jest przystosowanie już posiadanych maszyn do jeżdżenia po zagranicznych torach. W ten sposób już szósty typ lokomotywy z parku PKP Cargo może wjechać do Czech i na Słowację" - mówi Wojciech Derda, członek zarządu PKP Cargo ds. operacyjnych.

Dodał, że niebawem PKP Cargo ogłosi też przetarg na lokomotywy wielosystemowe. "Chcemy w ten sposób stale zwiększać udział PKP Cargo w zagranicznych rynkach" - podkreślił.

Pod koniec września 2014 roku czeski regulator dopuścił do ruchu spalinowe lokomotywy PKP Cargo serii ST44. To już szósty typ lokomotyw, jakimi polski przewoźnik może wjechać do Czech. Może ich używać również na Słowacji. Maszyny te będą rezerwą dla elektrycznych wielosystemowych Siemensów, podano również.
PKP Cargo obsługuje połączenia praktycznie na terenie całych Czech i Słowacji, w tym najdłuższe trasy tranzytowe, podkreślono w informacji.

d2kcmaq

"ST44 to ciężka spalinowa lokomotywa produkowana od lat 60. do końca 80. przez zakłady w Ługańsku w Zagłębiu Donbasu (dzisiejsza Ukraina). Dopuszczone do ruchu w Czechach i na Słowacji lokomotywy PKP Cargo zostały zmodernizowane przez bydgoskie zakłady PESA. Posiadają m.in. radiotelefon stosowany na terenie Czech, bez którego nie miałyby prawa wjazdu na tamtejsze tory. Lokomotywy zostały też wyposażone w systemy zapewniania bezpieczeństwa współpracujące z czeskimi i słowackimi urządzeniami przytorowymi" - czytamy dalej.
Oprócz ST44, PKP Cargo realizuje połączenia w Czechach i na Słowacji lokomotywami spalinowymi serii ST45 i SM42 oraz elektrycznymi: wielosystemowym Siemensem E189 oraz jednosystemowymi ET22 i ET41, obiema polskiej produkcji.

Spółka przypomina, że pozycja PKP Cargo w Czechach i na Słowacji może zostać wzmocniona przez przejęcia lokalnych przewoźników. We wrześniu PKP Cargo podpisało list intencyjny gwarantujący wyłączność na negocjacje w sprawie potencjalnego nabycia wspomnianej wcześniej spółki AWT. Czeska firma realizuje przewozy kolejowe w kilku krajach, m.in. w Słowenii, Rumunii, Bułgarii oraz Chorwacji.

PKP Cargo może samodzielnie realizować przewozy na terenie ośmiu krajów: oprócz Czech i Słowacji, także w Niemczech, Austrii, Belgii, Holandii, na Węgrzech i Litwie.

PKP Cargo zadebiutowało w październiku 2013 r. na warszawskiej giełdzie. Spółka działa w segmentach: przewozów towarów, intermodalnych, spedycji, oraz napraw taboru, posiada własne zaplecze modernizacyjne i własne terminale przeładunkowe. Spółka jest przewoźnikiem nr 1 w Polsce (ok. 49% udziału w rynku według masy i ok. 59% według pracy przewozowej w 2013 r.) oraz drugim przewoźnikiem w Unii Europejskiej.

(ISBnews)

d2kcmaq

Podziel się opinią

Share
d2kcmaq
d2kcmaq