Platforma "n" w 2010 r. chce mieć 870 tys. abonentów oraz ponad 60 zł ARPU (opis)
18.02. Warszawa (PAP) - Platforma cyfrowa "n" zmniejszyła prognozy dotyczące bazy abonentów i średniego przychodu na abonenta w 2010 roku. Liczba abonentów ma wynieść około 870...
18.02.2010 | aktual.: 18.02.2010 09:23
18.02. Warszawa (PAP) - Platforma cyfrowa "n" zmniejszyła prognozy dotyczące bazy abonentów i średniego przychodu na abonenta w 2010 roku. Liczba abonentów ma wynieść około 870 tys. wobec wcześniej planowanych 1.017 tys. abonentów, a ARPU przekroczyć 60 zł wobec poprzednio prognozowanych 74,3 zł - podał w komunikacie TVN, główny akcjonariusz platformy "n".
"Zmiana prognozy nastąpiła w wyniku analizy panującej sytuacji rynkowej prowadzącej do zrewidowania strategii rozwoju biznesu" - napisano.
Na koniec 2009 roku platforma "n" miała ponad 692.000 abonentów, a średni przychód na abonenta w grudniu ubiegłego roku wyniósł 57,4 z w porównaniu do 57 zł w grudniu 2008 roku. Telewizja Na Kartę powiększyła swoją bazę abonentów o ponad 150.000 w IV kwartale 2009 roku i na koniec ubiegłego roku miała prawie 262.000 aktywnych klientów oraz bazę abonencką na poziomie ponad 440.000. TNK odnotowała średnie ARPU na poziomie 9,5 zł.
W IV kwartale 2009 roku platforma "n" zwiększyła swoje przychody o 50,5 proc. do 129,9 mln, a strata EBITDA wyniosła 58,6 mln zł.
W całym 2009 roku przychody platformy "n" wzrosły o 74,7 proc. do 445 mln zł. Wzrost ten wynikał głównie ze zwyżki przychodów z opłat abonamentowych o 82,8 proc. do 427 mln zł.
W całym ubiegłym roku platforma "n" zmniejszyła stratę na poziomie EBITDA do 157 mln zł z 200 mln zł w 2008 roku.(PAP)
epo/ asa/