PMR: Rynek produktów dla dzieci będzie rósł średnio o 4% rocznie do 2019 r.

Warszawa, 16.09.2014 (ISBnews) - Rynek produktów dla dzieci w Polsce miał wartość 8,7 mld zł w ub. roku, co oznacza wzrost o 1,6% r/r. Począwszy od tego roku dynamika wzrostu ma się zwiększyć i aż do 2019 będzie sięgać ok. 4% średniorocznie, wynika raportu PMR "Rynek produktów dla dzieci w Polsce w 2014 . Analiza rynku i prognoz rozwoju na lata 2014-2019". W tym roku wartość rynku sięgnie 9 mld zł, tj. wzrośnie o 2,6% r/r.

16.09.2014 10:52

Na sytuację rynkową w Polsce będzie pozytywnie wpływać ożywienie gospodarcze i wzrost wydatków konsumenckich.

Ubiegły rok był drugim z rzędu rokiem, kiedy rynek produktów dla dzieci zanotował niską dynamikę wzrostu w porównaniu z poprzednimi latami. Złożyło się na to kilka czynników.

"Przede wszystkim, 2013 rok był kolejnym rokiem, w którym spadła liczba urodzeń. Według GUS, w minionym roku przyszło na świat 369,6 tys. dzieci, o 4.6% mniej niż rok wcześniej. Dodatkowo, pogorszenie dynamiki wzrostu polskiej gospodarki wpłynęło na spadek popytu. Konsumenci starali się w większym stopniu optymalizować swoje wydatki. Pomimo, iż klient nadal będzie chciał kupować mądrze, należy zaznaczyć, iż z roku na rok rośnie świadomość rodziców, którzy wybierają dla swoich dzieci produkty wysokiej jakości, a unikają produktów niesprawdzonych" - czytamy w raporcie.

PMR podkreśla, że polscy rodzice nie oszczędzają na swoich pociechach, częściej niż w innych segmentach wybierają produkty z wyższej półki cenowej, popularnych, cieszących się uznaniem marek. Nadal jednak Polscy rodzice wydają mniej na produkty dla dzieci w porównaniu do krajów rozwiniętych.

Z badań wynika, że coraz większego znaczenia nabiera handel internetowy, który obecnie notuje wzrosty na poziomie kilkunastu procent. W 2013 roku stanowił ona najbardziej dynamiczny kanał dystrybucji produktów dla dzieci.

"Nasze prognozy pokazują, że sklepy internetowe utrzymają ten trend i stopniowo będą one zwiększały udział w rynku, pozytywnie wpływając na kondycję całej branży. Z drugiej jednak strony rozwój rynku będzie hamowany niską liczbą urodzeń dzieci, których - według najnowszych prognoz GUS - będzie przybywać coraz mniej"- zaznacza PMR.

Zgodnie z metodologią PMR, rynek produktów dla dzieci obejmuje łącznie pięć segmentów: odzież dla dzieci, obuwie dla dzieci, zabawki, kosmetyki dla dzieci, żywność dla dzieci.

Największym segmentem rynku produktów dla dzieci jest obecnie odzież dziecięca, która w 2013 roku generowała ponad jedną trzecią sprzedaży całego rynku. Łącznie z obuwiem dla dzieci segmenty te szacowane są na prawie połowę sprzedaży produktów dla dzieci w Polsce.

(ISBnews)

Źródło artykułu:ISBnews
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)