PMR: Rynek usług dodanych i multimedialnych wzrósł o 8% r/r w 2013 r.
Warszawa, 06.05.2014 (ISBnews) - Polski rynek usług dodanych i multimedialnych, obejmujący usługi płatnej telewizji, usługi dodane w telefonii komórkowej (włączając w to...
06.05.2014 | aktual.: 06.05.2014 09:08
Warszawa, 06.05.2014 (ISBnews) - Polski rynek usług dodanych i multimedialnych, obejmujący usługi płatnej telewizji, usługi dodane w telefonii komórkowej (włączając w to usługi mobilnego internetu) oraz usługi dodane w telefonii stacjonarnej, zanotował w 2013 roku 8-proc. wzrost, wynika z raportu firmy badawczej PMR.
"W obliczu spadku przychodów operatorów z usług tradycyjnych oznacza to dla nich diametralnie odmienne otoczenie. W efekcie poświęcają mu oni coraz większą uwagę, rozwijając istniejące usługi i wprowadzając nowe" - czytamy w komunikacie.
Raport wskazuje, że nie wszystkie podsegmenty rynku usług dodanych w równym stopniu odpowiadały w 2013 r. za jego stosunkowo wysoką dynamikę.
"Przed 2013 r. jedna z lokomotyw wzrostu i kluczowy podsegment - rynek płatnej telewizji, w ubiegłym roku jedynie minimalnie zwiększył swoją wartość. W tym samym czasie wartość rynku usług telekomunikacyjnych spadła. W efekcie, widoczna we wcześniejszych latach różnica pomiędzy dynamikami dwóch segmentów praktycznie się utrzymała" – czytamy dalej.
Z drugiej strony, w 2013 r., w odróżnieniu od 2012 r., rola płatnej telewizji zmieniła się, podkreślono w informacji.
"Segment ten, zamiast napędzania wzrostu połączonego rynku usług telekomunikacyjnych i płatnej telewizji, odpowiadał w roku ubiegłym głównie za jego stabilizację i ochronę przed głębszym spadkiem" - podano.
(ISBnews)