Po dwie oferty na dokończenie dwóch odcinków A1 

Po dwie oferty wpłynęły na dokończenie budowy odcinków autostrady A1 Czerniewice - Brzezie i Brzezie - Kowal - poinformował w czwartek w komunikacie oddział GDDKiA w Bydgoszczy.

Na realizację odcinka Czerniewice - Brzezie o długości 34,5 km oferty złożyły: konsorcjum z liderem Salini Polska sp. z o.o. - ponad 450 mln zł brutto i konsorcjum z liderem Strabag sp. z o.o. - ponad 500 mln zł brutto.

Odcinek Brzezie - Kowal o długości 29,5 km dokończyć chcą: konsorcjum z liderem Salini Polska sp. z o.o. - ponad 608 mln zł brutto i konsorcjum z liderem Budimex - ponad 643 mln zł brutto.

Oferty złożone w obu przetargach zostaną poddane weryfikacji.

Zwycięzca przetargu dotyczącego odcinka Czerniewice - Brzezie będzie miał na wykonanie prac 11 miesięcy od podpisania umowy z inwestorem, a zwycięzca przetargu dotyczącego odcinka Brzezie - Kowal - rok.

Przetargi na dokończenie fragmentu autostrady A1 Czerniewice - Kowal ogłoszono po tym, jak na początku września zostały zerwane dotychczasowe kontrakty. Odcinek Czerniewice - Brzezie budowało konsorcjum, którego liderem była firma SRB Civil Engineering Limited, a odcinek Brzezie - Kowal - konsorcjum, którego liderem spółka PBG. Między wykonawcami a GDDKiA trwa spór o to, kto pierwszy zerwał kontrakt i z czyjej winy to nastąpiło.

Pierwotnie zapowiadano, że odcinek A1 Czerniewice-Kowal gotowy będzie we wrześniu 2012 roku.

Terminy składania ofert w przetargach na dokończenie odcinków Czerniewice - Brzezie i Brzezie - Kowal były kilka razy wydłużane. Pierwszy termin składania ofert wyznaczono na 8 listopada.

Po pierwszym ogłoszeniu przez GDDKiA przetargu do Krajowej Izby Odwoławczej wpłynęły skargi od koncernów budowlanych: Strabag, Eurovia Polska i Budimex. Znaczna część zastrzeżeń dotyczyła terminów budowy. Według pierwotnej wersji oba kujawsko-pomorskie fragmenty A1, na jakie podzielono inwestycję, miały być ukończone w ciągu ośmiu miesięcy od chwili podpisania umowy z wykonawcą. Biorąc pod uwagę zakres koniecznych prac, w tak krótkim czasie - według koncernów budowlanych - nie jest to możliwe. KIO uznała te argumenty, GDDKiA musiała więc zmodyfikować warunki przetargu i obecnie wykonawcy będą mieli 11 i 12 miesięcy na realizację inwestycji.

Ostatnie przesunięcie terminu składania ofert z 20 na 27 grudnia było związane z wnioskiem, jaki złożył do KIO jeden z zainteresowanych przetargiem. Urzędnicy tłumaczyli, że wniosek dotyczył sprawy zamkniętej, ale fakt jego złożenia wymusił wydłużenie procedury.

Źródło artykułu:
Wybrane dla Ciebie
Sądny dzień dla cen słodyczy. Brak odpowiedzi na najważniejsze pytanie
Sądny dzień dla cen słodyczy. Brak odpowiedzi na najważniejsze pytanie
Nadchodzą trzy niedziele handlowe. W życie wchodzą nowe przepisy
Nadchodzą trzy niedziele handlowe. W życie wchodzą nowe przepisy
Na promocjach bankowych zarobił 61 tys. zł. Oto jego sekret
Na promocjach bankowych zarobił 61 tys. zł. Oto jego sekret
Problemy giganta w Polsce. UOKiK wlepił milionową karę
Problemy giganta w Polsce. UOKiK wlepił milionową karę
Tak wyglądają klejnoty skradzione z Luwru. Mamy zdjęcia
Tak wyglądają klejnoty skradzione z Luwru. Mamy zdjęcia
IKEA tnie zatrudnienie. Redukcja kilkuset etatów
IKEA tnie zatrudnienie. Redukcja kilkuset etatów
ZUS zmienia terminy wypłat. Te grupy dostaną pieniądze wcześniej
ZUS zmienia terminy wypłat. Te grupy dostaną pieniądze wcześniej
Rewolucja w polskich sadach. Oto jak zbiera się teraz jabłka
Rewolucja w polskich sadach. Oto jak zbiera się teraz jabłka
Zamykają zakład w Niemczech. Produkcja trafić m.in. do Polski
Zamykają zakład w Niemczech. Produkcja trafić m.in. do Polski
Skarbówka dała zielone światło. Te wydatki wliczysz do kosztów
Skarbówka dała zielone światło. Te wydatki wliczysz do kosztów
Duża zmiana na Poczcie już wkrótce. Mówią o rewolucji
Duża zmiana na Poczcie już wkrótce. Mówią o rewolucji
Ta opłata to obowiązek. Kontrolerzy robią zdjęcia aut. 800 zł kary
Ta opłata to obowiązek. Kontrolerzy robią zdjęcia aut. 800 zł kary