Po III kw. '08 strata netto Telefonii Dialog sięga 30,6 mln zł (opis)

14.11.Warszawa (PAP) - Strata netto Telefonii Dialog, należącej do
KGHM, po trzech kwartałach 2008 roku wynosi 30,6 mln zł, a w samym
trzecim kwartale strata netto sięgnęła 9,4...

14.11.2008 | aktual.: 14.11.2008 12:39

14.11.Warszawa (PAP) - Strata netto Telefonii Dialog, należącej do KGHM, po trzech kwartałach 2008 roku wynosi 30,6 mln zł, a w samym trzecim kwartale strata netto sięgnęła 9,4 mln zł - poinformował KGHM w komentarzu do wyników kwartalnych.

Po trzech kwartałach 2007 roku Telefonia Dialog miała 21,4 mln zł zysku netto, a w trzecim kwartale rok temu spółka miała 2,9 mln zł straty.

Znacznie pogorszyły się również wyniki Telefonii Dialog na poziomie operacyjnym. Po trzech kwartałach 2008 roku spółka ma 21,8 mln zł straty operacyjnej, podczas gdy w tym samym okresie 2007 roku było to 26,3 mln zł zysku.

Wzrosły natomiast, o 14,3 proc., przychody Telefonii Dialog. Po dziewięciu miesiącach 2008 roku wynoszą one 415,4 mln zł.

"Prowadzone w 2007 roku inwestycje oraz aktywność Dialogu w zakresie pozyskiwania klientów sprawiła, że baza klientów z roku ubiegłego zaczyna w sposób widoczny przekładać się na przychody spółki. (...) Spółka oczekuje, że dynamiczny przyrost klientów przełoży się na wzrost przychodów w 2008 roku" - napisano w komentarzu do raportu kwartalnego KGHM.

W oddzielnym komunikacie Telefonia Dialog podała, że przychody z działalności podstawowej w trzecim kwartale 2008 roku wzrosły o 12 proc. do 136,59 mln zł z 121,74 mln zł rok wcześniej.

Strata na działalności operacyjnej wyniosła w III kw. 2008 roku 6,86 mln zł wobec 2,00 mln zł straty w III kwartale 2007 roku.

Wynik EBITDA spadł do 21,43 mln zł z 26,87 mln zł w III kwartale 2007 roku). Strata netto wyniosła 9,42 mln zł wobec 3,67 mln zł straty w III kwartale 2007.

Dialog podał też, że przychody z działalności podstawowej narastająco po trzech kwartałach 2008 roku wynosiły 415,45 mln zł wobec 363,53 mln zł rok wcześniej.

Strata na działalności operacyjnej wyniosła po dziewięciu miesiącach 2008 roku 20,34 mln zł wobec 23,37 mln zł rok wcześniej, a wskaźnik EBITDA wyniósł 64,11 mln zł wobec 101,14 mln zł.

Dialog podał, że jego strata netto wyniosła po trzech kwartałach 2008 roku 25,54 mln zł wobec 18,66 mln zł zysku netto w trzech kwartałach 2007 r.

"Ujemny wynik netto jest spowodowany koniecznością zaalokowania w ciężar wyników okresu wydatków o charakterze nadzwyczajnym. Należą do nich m.in.: aktualizacja wartości aktywów, likwidacja środków trwałych czy też rezerwy na roszczenia. Bez uwzględniania tych elementów spółka byłaby rentowna, zarówno na poziomie operacyjnym, jak i wyniku netto" - powiedział cytowany w komunikacie Tomasz Szeląg, wiceprezes ds. finansowych Dialogu.

Na koniec września Telefonia Dialog miała 144 tys. aktywnych klientów WRL (usług na bazie sieci TP SA) oraz 391 tys. linii dzwoniących w ramach swojej sieci. Spółka ma też 129 tys. abonentów internetowych, w tym 7,5 tys. użytkowników sieci BSA.

Dialog podał, że na koniec trzeciego kwartału 2008 roku miał 1,2 tys. klientów usługi cyfrowej telewizji, wprowadzonej do sprzedaży w pierwszym kwartale 2008 roku.

Telefonia Dialog wyjaśniła w komunikacie, że różnica w prezentacji wyników w sprawozdaniu skonsolidowanym Grupy KGHM Polska Miedź jest spowodowana odmienną datą przejścia na MSSF całej Grupy KGHM, a datą przejścia Telefonii Dialog.

"W efekcie niektóre operacje zostały ujęte w sprawozdaniu skonsolidowanym KGHM w roku 2007, a w Telefonii Dialog w roku 2008" - podano.

Telefonia Dialogáprowadzi rachunkowość i sporządza sprawozdania zgodnie z Międzynarodowymi Standardami Sprawozdawczości Finansowej od stycznia 2008 roku, podczas gdy KGHM prezentował te wyniki według MSR od początku 2007 roku.

KGHM Polska Miedź jest jedynym właścicielem Telefonii Dialog.(PAP)

bas/ jtt/

Źródło artykułu:PAP
giełdaspółkawyniki
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)