Po ośmiu miesiącach '13 sprzedaż opon spadła o 16 proc. - Continental Opony Polska
09.10. Warsaw (PAP) - Po ośmiu miesiącach 2013 roku sprzedaż opon w Polsce spadła o 16 proc. w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku. W Europie Zachodniej i...
09.10.2013 | aktual.: 09.10.2013 18:38
09.10. Warsaw (PAP) - Po ośmiu miesiącach 2013 roku sprzedaż opon w Polsce spadła o 16 proc. w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku. W Europie Zachodniej i Centralnej odnotowano 4 proc. spadek sprzedaży - poinformowali w środę podczas konferencji przedstawiciele Continental Opony Polska.
"Po ośmiu miesiącach 2013 roku w Europie Zachodniej i Centralnej sprzedaż opon od producentów do dystrybutorów spadła o 4 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2012 roku. W Polsce spadek wyniósł 16 proc." - poinformował Jerzy Mendala, członek zarządu COP.
Według danych przedstawionych podczas konferencji w segmencie opon letnich sprzedaż w Europie Zachodniej i Centralnej nie uległa zmianie, natomiast w Polsce odnotowano 14 proc. spadek. W segmencie opon zimowych spadki wyniosły odpowiednio 14 proc. i 18 proc.
"Jesteśmy w przededniu okresu zimowego i jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że w ciągu ostatnich lat obserwujemy wzrost zainteresowania oponami zimowymi to możemy liczyć na to, że spadki sprzedaży będą mniej bolesne" - dodał.
Zdaniem przedstawicieli COP na sprzedaż opon zimowych w Polsce pozytywny wpływ mogą mieć regulacje prawne.
"Coraz większa liczba państw, w tym Litwa, Łotwa i Estonia, określa okresy, w których bezwzględnie należy stosować opony zimowe niezależnie od pogody" - powiedział Dariusz Szewczyk z Continental Opony Polska.
Continental Opony Polska to część niemieckiej grupy Continental AG, jednego z największych dostawców motoryzacyjnych na świecie. Obroty koncernu osiągnęły w ubiegłym roku 32,7 mld euro. Firma zatrudnia obecnie około 173 tys. pracowników w 46 krajach. (PAP)
pbys/ ana/