Poczta Polska 2.0. Bez kolejek, okienek i znaczków

Paczkomaty, możliwość nadawania przesyłek 24 godziny na dobę, brak okienek i... kolejek - tak ma wyglądać poczta przyszłości. Pierwsza taka placówka już działa, teraz czas na następne. Przy okazji zaprezentowano nowe logo Poczty Polskiej.

Poczta Polska 2.0. Bez kolejek, okienek i znaczków
Źródło zdjęć: © Poczta Polska

22.01.2013 | aktual.: 14.03.2016 13:46

Nowe placówki bardziej niż tradycyjną pocztę będą przypominać... supermarket. Ale nie będziemy w nim kupować chleba, piwa i wędlin, a kartki pocztowe, prasę, polisy ubezpieczeniowe, będziemy zakładać konta bankowe i lokaty. Poczta zapowiada też walkę z kolejkami, które są zmorą klientów. W tym celu godziny pracy niektórych placówek zostaną wydłużone do późnych godzin wieczornych.

Na nowej poczcie listy i paczki będziemy mogli odbierać i nadawać sami 24 godziny na dobę. Chcąc wysłać przesyłkę, trzeba będzie w specjalnym urządzeniu wpisać adresy nadawcy i odbiorcy. Maszyna sama wydrukuje na kopercie adres ze znaczkiem w postaci kodu kreskowego. Tradycyjne znaczki w niedługiej przyszłości mają przestać istnieć.

Do końca kwartału powstaną jeszcze dwie nowe placówki. Do końca roku 50 - wszystkie w dużych miastach. Stworzenie jednej Poczty 2.0 może kosztować nawet 1,5 mln zł. Średnio trzeba wyłożyć 500-600 tys. zł.

O wiele taniej wyniesie stopniowy rebranding pozostałych 8 tys. placówek. Umieszczenie nowego logo i zmiana barw na jednej poczcie kosztować ma od kilkunastu do kilkudziesięciu tysięcy złotych. W nowym logo zamiast odcieni niebieskiego pojawiają się czerwień, biel i złoto. W ten sposób Poczta chce nawiązać do barw Polski. Kolor złoty to z kolei powrót do korzeni dawnej Poczty Królewskiej, której symbolem była złota trąbka.

logopoczta polskapoczta
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (0)
Zobacz także