Poczta Polska łączy e‑mail z tradycyjnym listem
Poczta Polska po raz kolejny w tym roku wprowadza nową usługę. Tym razem zaoferowała swoim klientom przesyłkę hybrydową - połączenie maila z tradycyjnym listem.
07.09.2012 | aktual.: 07.09.2012 13:46
Przesyłka hybrydowa to usługa skierowana na razie do klientów biznesowych. Polega na połączeniu elektronicznej procedury wysyłania listu z jego fizycznym dostarczeniem.
Klient nadaje korespondencję w formie elektronicznej, natomiast Poczta drukuje, kopertuje, przekazuje do obrotu i dostarcza ją do adresata w gwarantowanym terminie. Przesyłka ta łączy w sobie formę poczty tradycyjnej (adresat otrzymuje wydrukowaną, fizyczną wersję korespondencji) z możliwościami, jakie oferuje technologia poczty elektronicznej: zarządzanie bazami danych klienta zgodnie z obowiązującymi przepisami o ochronie danych osobowych, transfer danych z zachowaniem najwyższych standardów bezpieczeństwa, archiwizacja dokumentów oraz back-up w ośrodku rezerwowym.
Usługa przeznaczona jest przede wszystkim dla klientów generujących duże ilości rachunków i różnego rodzaju dokumentów – urzędów administracji państwowej i samorządowej, banków, operatorów telekomunikacyjnych, firm ubezpieczeniowych, spółdzielni mieszkaniowych, zakładów komunalnych, itp.
- Przesyłka hybrydowa skierowana jest do klientów biznesowych, przede wszystkim tych dużych, którzy nadadzą jednorazowo co najmniej pięć tysięcy przesyłek - mówi Agnieszka Piaskowska, dyrektor zarządzający Pionem Rozwoju Usług Pocztowych. - Od naszych klientów przyjmujemy elektroniczne pliki ze zleceniem przygotowania i doręczenia przesyłek. Na podstawie informacji z pliku drukujemy korespondencję, kopertujemy przesyłki i doręczamy w obrocie pocztowym do adresatów w całym kraju w formie tradycyjnej.
Poczta Polska od dłuższego czasu stara się dostosować do wymogów dzisiejszych czasów. Jednym z nowych produktów dla klientów indywidualnych będzie e-kartka: nadawca będzie mógł nadać kartkę elektroniczną np. poprzez smartphona czy internet, a adresat otrzyma ją w fizycznej formie. Firma zapowiada także inne zmiany, które zachęcą klientów do korzystania z jej usług: np. listy i przesyłki będzie można śledzić w internecie.
Jak twierdził prezes PP Jerzy Jóźkowiak nic nie stoi na przeszkodzie, żeby Poczta Polska w perspektywie kilku lat wyglądała jak poczta szwajcarska czy niemiecka.