Poczta Polska: Obsługą transakcji bezgotówkowych zajmą się PKO BP i eService
Warszawa, 16.02.2016 (ISBnews) - Poczta Polska rozstrzygnęła przetarg na obsługę transakcji bezgotówkowych w swoich placówkach - wygrało konsorcjum PKO BP i eService, podała Poczta.
16.02.2016 11:17
"Za dostawę i obsługę terminali Poczta zapłaci zwycięskiemu konsorcjum ponad 12,1 mln zł. 8,5 tys. terminali POS trafi do 4,7 tys. placówek własnych Poczty Polskiej. We wszystkich będzie można zapłacić kartami pod koniec czerwca bieżącego roku" - czytamy w komunikacie.
Na przełomie marca i kwietnia planowany jest pilotaż w 200 placówkach, a tzw. wdrożenie produkcyjne płatności planowane jest od 1 czerwca 2016 r., podano także.
"Będziemy akceptować mikropłatności. To oznacza, że za każdy towar i usługę zapłacimy kartą. Jesteśmy przekonani, że udostępnienie płatności bezgotówkowych ułatwi i przyśpieszy obsługę klientów oraz zwiększy komfort korzystania z usług oferowanych przez Pocztę Polską" - powiedział dyrektor biura rozwoju usług finansowych Łukasz Kulesza, cytowany w komunikacie.
Poczta będzie akceptować płatności kartami VISA i MasterCard, w tym również realizowane w technologii bezstykowej.
Dzięki zainstalowanym terminalom POS, klienci będą mogli skorzystać również z usług dodatkowych takich jak cash-back, wypłata gotówki. doładowania telefonów komórkowych czy sprzedaż voucherów.
Poczta Polska ogłosiła pod koniec marca 2015 r. swoją strategię rozwoju. Motorem wzrostu grupy będą usługi paczkowe i kurierskie. Oznacza to dwukrotny wzrost przychodu z paczek i łańcucha usług dla e-commerce: powyżej 1,5 mld zł. Firma chce także jak najlepiej obsługiwać rynek tradycyjnych listów, które wciąż stanowią większość przychodów Poczty.
(ISBnews)