Trwa ładowanie...

Podszywali się pod Lidla, wyłudzili 2 mln złotych. "Dobrze zorganizowany przekręt"

Transakcję zakończono ok. 3-4 tygodnie temu, kiedy przedsiębiorcy wysłali oszustom zamówiony towar - łososie i dorsze atlantyckie, ale niestety nie otrzymali za ryby zapłaty. Sieć zdecydowanie odcina się od sprawy.

Podszywali się pod Lidla, wyłudzili 2 mln złotych. "Dobrze zorganizowany przekręt"Źródło: WP.PL, fot: Adam Borowy/REPORTER
d4g3s3d
d4g3s3d

Dwóch eksporterów ryb z Norwegii straciło towar wart 5 milionów koron (ok. 2,4 mln zł). Oszuści podali się za... polski oddział sieci sklepów Lidl - donosi portal mojanorwegia.pl. Sieć zdecydowanie odcina się od tej sprawy.

Transakcję zakończono ok. 3-4 tygodnie temu, kiedy przedsiębiorcy wysłali oszustom zamówiony towar - łososie i dorsze atlantyckie, ale niestety nie otrzymali za ryby zapłaty.

- To bardzo dobrze zorganizowany przekręt i dlatego prosimy eksporterów o szczególną ostrożność - powiedział Geir Havard Hanssen z Sjomatradet w rozmowie z NRK.no.

Polscy oszuści podający się za Lidla pokazali norweskim eksporterom ryb ocenę zdolności kredytowej, która wyglądała na wiarygodną oraz inne dane biznesowe, które nie wzbudziły podejrzeń eksporterów.

d4g3s3d

Instytucja Sjomatradet skontaktowała się z Lidlem, który potwierdził, że to nie ich ludzie dokonali tej transakcji. Sprawa została zgłoszona władzom, również polskim - czytamy na portalu.

Jak to działa?

Zazwyczaj wszystko zaczyna się od maila, kiedy to do firmy przychodzi wiadomość z propozycją współpracy. Najczęściej pisze rzekomy przedstawiciel sieci np. Tesco, Lidl czy Aldi. W świetnie przygotowanej ofercie zapewnia, że chce kupić kilka tirów produktu. Proponuje korzystną cenę i 30-dniowy termin płatności. Przez kolejny miesiąc odbiera towar i... znika.

Lidl zachęca do weryfikacji podejmowanych kontaktów biznesowych

Sieć Lidl w oświadczeniu przesłanym redakcji zdecydowanie odcina się od sprawy i zachęca do weryfikacji podejmowanych kontaktów biznesowych. Firma mówi także, że jej praktyką w podobnych przypadkach jest zawieranie umów przed pierwszą dostawą towaru.

"W każdym przypadku potwierdzenia podejrzeń, że osoba kontaktująca się rzekomo z ramienia firmy Lidl Polska nie jest tym, za kogo się podaje – zachęcamy do natychmiastowego kontaktu z policją" - napisał Lidl w oświadczeniu.

Lidl dodaje, że o sprawie zostały poinformowane organy ścigania.

d4g3s3d
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4g3s3d