Pokaz łaciatej mody atrakcją targów Polagra-Food 2009
W ramach tegorocznych Międzynarodowych Targów Wyrobów Spożywczych Polagra-Food i Międzynarodowych Targów Gastronomii Gastro Trendy w Poznaniu produkty prezentuje około 400 firm.
17.09.2009 11:51
W tym roku ekspozycja targów Polagra-Food podzielona została na cztery specjalistyczne salony wystawiennicze: Salon Wyrobów Spożywczych i Napojów, Salon Win i Alkoholi, Salon Wyposażenia Sklepów oraz Salon Franchisingu.
Na Polagra-Food producenci pokazują rynkowe nowości i spotykają się z dystrybutorami wyrobów spożywczych i napojów: kupcami, hurtownikami i detalistami. Wczoraj wagę zwiedzających przykuwała szczególnie promocja mleka Łaciatego w formie pokazu mody. W ramach targów odbył się tez cykl konferencji „Dwa Dni dla Dystrybucji”, organizowanych już po raz kolejny. Konferencje kierowane są do przedstawicieli sieci handlowych, właścicieli sklepów, menedżerów lokali gastronomicznych, producentów, hurtowników, detalistów i organizacji kupieckich. Głównym założeniem organizatorów jest przekazanie wiedzy o nowych trendach na rynku, jak również stworzenie platformy dialogu i wymiany doświadczeń między wszystkimi jego uczestnikami.
Degustacje win i produkty regionalne
Jak zwykle dużym zainteresowaniem cieszył się cykl konferencji „Zasady aranżacji i prowadzenia sklepów”, kontynuowany w tym roku pod hasłem: „Handel tradycyjny też może być nowoczesny”.
Na Polagrze dużo miejsca poświęcono promowaniu win. Salon Win i Alkoholi oferował możliwość organizowania degustacji w specjalnie zaaranżowanym pawilonie, wyposażonym w salki prezentacyjne i degustacyjne oraz profesjonalny serwis kieliszkowo-lodowy. Nie zabrakło też produktów regionalnych, zgromadzonych na przestrzeni specjalnej „Smaki Regionów”. Detaliści mieli okazje spotkać się z małymi, lokalnymi producentami żywności, spróbować specjałów tradycyjnej kuchni i nawiązać efektywną współpracę handlową.
Konkursy kawowe i dla kucharzy
Już po raz drugi na Międzynarodowych Targach Poznańskich rozegrana została Olimpiada Kawy (14-15 września). Przyciągnęła ona zarówno miłośników kawy, jak i restauratorów, właścicieli kawiarni, kafeterii, pubów i hoteli. W tym roku swoje umiejętności prezentowali bariści z sieci kawiarni: Coffeeheaven, icoffee, Green Coffee, Mc Cafe oraz Świat Lodów. Dziś w ramach Międzynarodowych Targów Gastronomii Gastro Trendy zostanie rozstrzygnięty też konkurs o Kulinarny Puchar Polski. Zajęcie w ty6m konkursie pierwszego miejsca wymaga nie lada talentu i wytężonej pracy. Uczestnicy przygotowują się do finałowego starcia często przez wiele miesięcy.
Do finałowego starcia przystąpią dwuosobowe drużyny, zwycięzcy ośmiu renomowanych konkursów kulinarnych rozegranych w ciągu roku. Przed kucharskimi dwójkami tradycyjnie stoją dwa zadania. W tym roku będzie to przygotowanie podawanej na ciepło przekąski z szyjek rakowych z dodatkiem świeżych kurek, szpinaku i skórki z cytryny oraz dania głównego, którego głównym składnikiem będzie polędwiczka z dzika, a także konfitura z głogu, świeża dynia i lubczyk. Kompleksowej oceny dokona siedmioosobowe, międzynarodowe jury, a całemu przedsięwzięciu przyglądać się będą obserwatorzy z Europejskiego Stowarzyszenia Kucharzy Euro-Toques Polska, Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Szefów Kuchni i Cukierni oraz Klubu Szefów Kuchni, które to stowarzyszenia objęły honorowy patronat nad Kulinarnym Pucharem Polski 2009.
JS