Trwa ładowanie...
d307bg5

Polacy już nie gotują, wolą jeść na mieście

Jedzenie poza domem jest w Polsce coraz bardziej popularne, a to dopiero początek. Rynek już jest ogromny, ale wciąż rośnie w szybkim tempie, w czym pomagają również zamówienia online.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Polacy wolą jeść na mieście. Rynek wciąż się rozwija.
Polacy wolą jeść na mieście. Rynek wciąż się rozwija. (East News)
d307bg5

Już nawet 60–70 proc. Polaków - mniej lub bardziej regularnie - zamiast gotować, korzysta z opcji jedzenia poza domem - czytamy w "Rzeczpospolitej. Według GfK Polonia polski rynek gastronomiczny w 2019 r. wart był już 36,6 mld zł, w dwie dekady jego wartość się podwoiła, a liczba placówek wzrosła z 43 tys. w 2000 r. do ponad 76,5 tys. obecnie.

Czytaj też: Po wypłacie i najlepiej w czasie pracy. Tak kupują Polacy

Prezes PizzaPortal.pl Piotr Kruszyński szacuje, że za 5 lat połowa jedzenia będzie zamawiana przez internet, a wartość rynku sięgnie ponad 5,5 mld zł.

d307bg5

- Od 2020 r. w życie wchodzą nowe przepisy związane z ograniczeniem handlu w niedziele. W ciągu całego roku sklepy mają być otwarte zaledwie kilka razy podczas wzmożonego ruchu zakupowego. Na początku, gdy w kwietniu 2018 r. wdrożono regulację, notowaliśmy wzrost w niedziele niehandlowe od 30 do 40 proc. i spadki zamówień w niedziele handlowe – podkreśla.

Z kolei GfK podaje, że lokale gastronomiczne odwiedza 59 proc. Polaków, co jest liczbą stałą w ostatnich latach. Jednak liczba wizyt oraz kwota wydawana na ten cel miesięcznie w 2019 r. mocno wzrosły – liczba wizyt o 17,7 proc., a wydawana kwota o 22,6 proc. (do 130 zł).

Czytaj także: Ile zapłacimy za wakacje 2020?

Polscy konsumenci są coraz bardziej zadowoleni ze swoich finansów, czują się bezpiecznie w kontekście zatrudnienia i przyszłych zarobków, mogą sobie pozwolić na oszczędności, a co ważniejsze z punktu widzenia rynku – mogą je przeznaczyć na konsumpcję, czytamy w "Rzeczpospolitej".

d307bg5

Dla restauratorów to jasny sygnał, że ich potencjalni klienci mają środki, które mogą wydać na gastronomię. Pozostaje zatem przygotować taką ofertę, aby trafić w oczekiwania konsumentów.

Obejrzyj: Pizza ze sklepu. Marka własna dyskontu vs popularny producent

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

d307bg5

Podziel się opinią

Share

d307bg5

d307bg5
d307bg5