Polacy kupują go na potęgę. Ten alkohol wypiera z rynku konkurencję

Polscy konsumenci zaczynają coraz bardziej interesować się winami musującymi. Każdego roku na te alkohole przeznaczamy aż miliard złotych. Jest to jednak wyjątek, ponieważ sprzedaż innych napojów alkoholowych w ostatnim czasie spada.

Polacy pokochali ten alkohol. Wydajemy na niego miliard złotych rocznie
Polacy pokochali ten alkohol. Wydajemy na niego miliard złotych rocznie
Źródło zdjęć: © Getty Images | Franziska & Tom Werner
oprac. AS

08.10.2024 18:37

Z danych cytowanych przez "Rzeczpospolitą" wynika, że w pierwszej połowie 2024 roku odnotowano 2,1-procentowy spadek sprzedaży alkoholu w porównaniu z tym samym okresem roku poprzedniego. Największe spadki dotknęły wódkę, której sprzedaż zmalała o 3,2 procent, oraz piwo, które spadło o 2,2 procent.

Niekwestionowanym wyjątkiem wśród napojów wyskokowych są wina musujące. Ich sprzedaż wzrosła o 2,6 procent w pierwszej połowie roku. Jak zauważa Anna Wagner z NielsenIQ, na te wina wydajemy obecnie co piątą złotówkę z budżetu przeznaczonego na wina. Całkowita wartość rynku win w Polsce sięga około 5 miliardów złotych rocznie.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Prosecco na pierwszym miejscu

Najbardziej popularnym winem musującym w Polsce jest włoskie prosecco. "Rzeczpospolita" informuje, że odpowiada ono za 46 procent wartości całkowitej sprzedaży w kategorii win musujących oraz za 35 procent jej wolumenu.

- Prosecco odnotowuje szczególnie imponujące wyniki sprzedaży. Notuje dwucyfrowe wzrosty zarówno pod względem wartości, która wzrosła o 15,1 procent, jak i wielkości sprzedaży, która skoczyła o 10,6 procent - twierdzi Anna Wagner. Wskazuje również, że ponad połowa sprzedawanego w Polsce prosecco pochodzi z segmentu średniej półki cenowej.

Moda na prosecco

Rynek win musujących stale rośnie. W 2021 roku dane Nielsen wskazują, że sprzedaż prosecco, cavy i szampana wzrosła o 20 procent. Wówczas Euromonitor oszacował, że na te trunki Polacy wydali 851 milionów złotych w sklepach i restauracjach. To oznacza, że w ciągu trzech lat wartość rynku wzrosła o 150 milionów złotych.

Źródło artykułu:WP Finanse
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (10)
Zobacz także