Polacy kupują go na potęgę. Ten alkohol wypiera z rynku konkurencję

Polscy konsumenci coraz częściej skłaniają się do zakupu win musujących. Na ten alkohol wydajemy rocznie około miliarda złotych - pisze "Rzeczpospolita". To wyjątek, bo inne rodzaje napojów wyskokowych sprzedają się słabiej niż rok temu.

Polacy pokochali ten alkohol. Wydajemy na niego miliard złotych rocznie
Polacy pokochali ten alkohol. Wydajemy na niego miliard złotych rocznie
Źródło zdjęć: © Adobe Stock | Lvdesign
oprac. AS

08.09.2024 | aktual.: 08.10.2024 18:17

Dziennik przytacza dane, z których wynika, że w pierwszym półroczu 2024 r. sprzedaż alkoholu zmniejszyła się o 2,1 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Największy spadek zaliczyła wódka (3,2 proc.) oraz piwo (2,2 proc.).

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Wyjątek stanowi kategoria win musujących. W pierwszych 6 miesiącach tego roku ich sprzedaż wzrosła o 2,6 proc. - Przeznaczamy na nie już co piątą złotówkę, jaką wydajemy na wina - zwróciła uwagę Anna Wagner z firmy NielsenIQ, cytowana przez "Rz". Cały rynek wina jest wart około 5 mld zł w skali roku.

Prosecco na pierwszym miejscu

Liderem sprzedaży jest włoskie procecco. "Rzeczpospolita" donosi, że trunek ten odpowiada za 46 proc. wartości i 35 proc. wielkości sprzedaży wszystkich win musujących.

- Prosecco cieszy się przede wszystkim dobrymi wynikami. Wina te rozwijają się dwucyfrowo, zarówno pod względem wartości, jak i wielkości sprzedaży, odpowiednio 15,1 proc. i 10,6 proc. - wyliczyła Wagner. Jak dodała, ponad połowa sprzedanego prosecco w Polsce to wina ze średniej półki cenowej.

Moda na prosecco

Rynek win musujących rośnie z roku na rok. W 2021 r. Nielsen podawał, że sprzedaż prosecco, cavy czy szampana urosła o 20 proc.

Euromonitor szacował wówczas, że Polacy na tego typu alkohole w sklepach i restauracjach wydali 851 mln zł. Oznaczałoby to, że w ciągu trzech lat wartość rynku wzrosła o kolejne 150 mln zł.

Źródło artykułu:WP Finanse
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (41)