Odzieżowy gigant zmienia zasady zwrotów. Zacznie się od stycznia
Od stycznia 2025 roku H&M zmienia zasady zwrotów. Klienci zapłacą więcej za zwroty online, a darmowe pozostaną jedynie w sklepach stacjonarnych. Dodatkowo, w okresie świątecznym firma wydłużyła czas na zwrot zamówień.
Największe zmiany odczują osoby, które nie należą do klubu H&M. Jak wynika z informacji podanych na stronie internetowej H&M, od 7 stycznia 2025 roku opłata za zwroty realizowane przez paczkomaty lub punkty odbioru wzrośnie z obecnych 3,90 zł do 4,90 zł.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
200 złotych za choinkę. "Cen nie zmieniamy"
H&M zmienia zasady zwrotów produktów
Z kolei klubowicze premium, którzy zdecydują się na zwrot produktów z odbiorem paczki przez kuriera, zapłacą 4,90 zł. Firma podkreśla jednak, że inne formy zwrotu, takie jak paczkomaty czy punkty odbioru, nadal będą darmowe dla tej grupy klientów.
"Zwroty w sklepach stacjonarnych pozostają bezpłatne dla wszystkich" — zapewnia H&M.
Standardowy czas na zwrot produktów w H&M to 30 dni od daty dostarczenia zamówienia. W okresie przedświątecznym firma wydłużyła jednak ten termin do 45 dni. Dotyczy to zamówień złożonych między 24 listopada a 24 grudnia 2024 roku. Jak czytamy na stronie internetowej H&M, wydłużony czas zwrotu obejmuje jedynie produkty marek własnych.
Koniec darmowych zwrotów
Przypomnijmy, że w 2023 roku H&M wprowadził opłatę w wysokości 3,90 zł za zwrot ubrań zakupionych online. Wcześniej zwroty były darmowe.
Podobne rozwiązania wprowadzają także inne sieci, takie jak Zara. Trend ten obserwowany jest na całym świecie. W Stanach Zjednoczonych pierwsze opłaty za zwroty zaczął wdrażać również gigant e-commerce, Amazon.
– Spodziewam się, że podobnych przypadków będzie więcej – wyjaśniała Trae Bodge, ekspertka ds. zakupów online, cytowana przez ABC News. Jej zdaniem może to sprawić, że część osób zrezygnuje z zakupów online na rzecz sklepów stacjonarnych.