Odzieżowy gigant zmienia zasady zwrotów. Zacznie się od stycznia

Od stycznia 2025 roku H&M zmienia zasady zwrotów. Klienci zapłacą więcej za zwroty online, a darmowe pozostaną jedynie w sklepach stacjonarnych. Dodatkowo, w okresie świątecznym firma wydłużyła czas na zwrot zamówień.

Znana sieć odzieżowa zmienia zasady zwrotów
Znana sieć odzieżowa zmienia zasady zwrotów
Źródło zdjęć: © East News | ARKADIUSZ ZIOLEK

Największe zmiany odczują osoby, które nie należą do klubu H&M. Jak wynika z informacji podanych na stronie internetowej H&M, od 7 stycznia 2025 roku opłata za zwroty realizowane przez paczkomaty lub punkty odbioru wzrośnie z obecnych 3,90 zł do 4,90 zł.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

200 złotych za choinkę. "Cen nie zmieniamy"

H&M zmienia zasady zwrotów produktów

Z kolei klubowicze premium, którzy zdecydują się na zwrot produktów z odbiorem paczki przez kuriera, zapłacą 4,90 zł. Firma podkreśla jednak, że inne formy zwrotu, takie jak paczkomaty czy punkty odbioru, nadal będą darmowe dla tej grupy klientów.

"Zwroty w sklepach stacjonarnych pozostają bezpłatne dla wszystkich" — zapewnia H&M.

Standardowy czas na zwrot produktów w H&M to 30 dni od daty dostarczenia zamówienia. W okresie przedświątecznym firma wydłużyła jednak ten termin do 45 dni. Dotyczy to zamówień złożonych między 24 listopada a 24 grudnia 2024 roku. Jak czytamy na stronie internetowej H&M, wydłużony czas zwrotu obejmuje jedynie produkty marek własnych.

Koniec darmowych zwrotów

Podobne rozwiązania wprowadzają także inne sieci, takie jak Zara. Trend ten obserwowany jest na całym świecie. W Stanach Zjednoczonych pierwsze opłaty za zwroty zaczął wdrażać również gigant e-commerce, Amazon.

– Spodziewam się, że podobnych przypadków będzie więcej – wyjaśniała Trae Bodge, ekspertka ds. zakupów online, cytowana przez ABC News. Jej zdaniem może to sprawić, że część osób zrezygnuje z zakupów online na rzecz sklepów stacjonarnych.

Źródło artykułu:WP Finanse
h&msklepzakupy

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (1)