Polska wódka już nie bryluje na świecie
Prawda jest smutna.W morzu światowych alkoholi, wbrew obiegowym opiniom, nasze marki niewiele znaczą. Alkohol znad Wisły rzadko trafia do kieliszków na całym globie - ubolewa "Puls Biznesu".
20.05.2011 | aktual.: 20.05.2011 06:35
Z najnowszego zestawienia 100 najsilniejszych marek mocnych alkoholi premium na świecie (Impact Databank) wynika, że polskie marki wódek są daleko od podium. Najwyżej notowany jest Sobieski (Grupa Belvedere), który według danych za 2010 r. zajmuje 32. miejsce na świecie ze sprzedażą na poziomie 3,1 mln 9-litrowych kartonów. A słynna Wyborowa (Grupa Pernod Ricard) zajmuje dopiero 57. miejsce ze sprzedażą na poziomie 1,8 mln kartonów. W pierwszej setce mamy też jeszcze Luksusową (1,1 mln k.)
Na światowych rynkach dominuje zaś Johnnie Walker (whisky), przed Smirnoffem (wódka) i Hennessy (koniak). Abyśmy znowu brylowali, potrzebna jest pomoc państwa - apeluje rodzima branża. I prosi o symbol: w czasie polskiej prezydencji w UE wznośmy toasty naszą wódką, a nie francuskim szampanem - relacjonuje "Puls Biznesu".