PRCH: Abercrombie&Fitch, Banana Republic i Monki to marki oczekiwane w Polsce
Warszawa, 17.11.2015 (ISBnews) - Wśród potencjalnych marek, których brakuje w Polsce, a które są szczególnie przez Polaków pożądane są m.in. Primark, Abercrombie & Fitch, Banana Republic, Monki, czy Urban Outfitters, wynika z badania przeprowadzonego przez BNP Paribas Real Estate oraz Polską Radę Centrów Handlowych (PRCH).
17.11.2015 15:48
"Kilka czynników wpływa na fakt, że Polska wciąż jest atrakcyjnym rynkiem dla rozwoju nowych marek handlowych. Obroty osiągane przez sieci handlowe wzrosły w ciągu ostatniej dekady o 67% osiągając w 2014 roku poziom 168 mld euro i do 2020 roku wzrosną o kolejne 22%. Polacy od roku 2000 co najmniej podwoili wydatki na odzież i obuwie, a siła nabywcza w Polsce wzrosła od 2005 roku o ponad 20%" - powiedział dyrektor Działu Powierzchni Handlowych w BNP Paribas Real Estate Poland Fabrice Paumelle, cytowany w komunikacie.
W jego ocenie, biorąc pod uwagę potencjał ekonomiczny oraz zmiany w zachowaniu konsumentów, którzy poszukują coraz nowszych formatów i różnorodności wśród oferty handlowej z pewnością można stwierdzić, że Polska jest gotowa na nowe marki a te wciąż zainteresowane są ekspansją nad Wisłą. Jako przykład wymienia sieć Forever 21, która zapowiedziała otwarcie pierwszych sklepów w Polsce w przeciągu dwóch lat
"Targi MAPIC w Cannes to jedne z największych i najważniejszych targów nieruchomości komercyjnych na świecie, bieżąca edycja zgromadzi ponad 8 400 uczestników, w tym ponad 2 400 przedstawicieli sieci handlowych. PRCH od 2003 roku promuje nasz kraj we Francji, jako atrakcyjne miejsce do inwestycji i rozwoju biznesu, szczególnie wśród nowych najemców i inwestorów nieobecnych do tej pory na polskim rynku. Obecność ponad 2 400 sieci handlowych z całego świata daje możliwość promocji polskiego rynku centrów handlowych, który plasuje się w czołówce pod względem sprzedaży i zatrudnienia w Europie"- dodał dyrektor generalny PRCH Radosław Knap, cytowany w komunikacie.
PRCH promuje także Polskę na w rynkach południowych, podczas targów Retail Days w Stambule, które gromadzą około 6 000 delegatów z 37 krajów, z czego ponad 60% stanowią przedstawiciele sieci handlowych, poszukujący partnerów biznesowych oraz możliwości rozwoju poza granicami Turcji.
"Podczas tegorocznej edycji Polska Rada Centrów Handlowych będzie promować rodzimy rynek wśród tureckich firm prowadząc rozmowy między innymi z takimi markami jak Waffle Stop, Karaca, Ki??l?, Avva czy Chakra, zainteresowanymi ekspansją w Europie" - dodał Knap.
(ISBnews)